Vikash Slangen Inte hört podden, säger uppgifterna att han lämnar i detta fönster eller efter säsongen?
Slangen Vikash uppgifterna var att han ska ha signalerar att han är sugen på att flytta för att få mer speltid. Och han var ju i princip klar för Öis förra sommaren, men den övergången föll på att han ville ha en klausul om att få lämna om de inte klarade kontraktet.
Old Chap Har svårt varför Öster gör denna värvningen. Tycker Tatu har behandlats riktigt dåligt från klubbledningen och ständigt blivit utsatt för mobbing här på forumet. Känns ungefär samma som vad som hände Velic 2005 där alla var nöjda när han tvingades bort.. Under de båda senaste höstarna har Tatu fått spela mycket och gjort bättre ifrån sig desto mer han fått spela. Kanhända att han når allsvenskan före vad Öster gör.
jojolaget Elgen spekulerar i tre scenarion i sin krönika angående värvningen, jag skulle vilja lägga till ett fjärde möjligt scenario att man vill täcka upp då Rodic kontrakt går ut och man då kan använda både Thori och Herdon som höger yttermf och/eller höger back. Bara en tanke. Dock borde Varmanen vara på väg bort efter att hela säsongen blivit bänkad i utbyte mot en nyss uppflyttad P19 spelare som precis skolats om till hb. Kan inte vara skitkul i Varmanens skor...
VV-Oppnasitt84 Förlängningen med Tatu känns i detta sammanhang än mer märklig. Om det nu inte är någon annan som är på väg bort.
Ols Läste någonstans att TT både spelar höger men kan även spela vänster. Kanske är det TJ som är på väg bort. För även om han har gjort det bra när han fått chansen verkar han vara långt från startelvan. Vi får väl se. Fast värvningen ter sig ändå som lite märklig. Man måste plocka in en mittback. Har man då verkligen ekonomi för den här värvningen. Dessutom finns ju Hörberg som gör det bra i U 19.
Villenyblom Ols Ja men som inverterad vänsterback vilket inte funkar om du har en inverterad vänsterytter
outdoor_miner Ryltan vi har Adolfsson om det skulle krisa ordentligt. Bara fram till 31/8 vi har möjlighet att plocka hem honom väl? Som jag fattat det är det ett normalt lån (dvs ingen "samarbetsklubb" där du kan skicka spelare från dag till dag) och då kan vi ju bara registrera honom under transferfönstret.
KamiKnazen Det ter sig förvirrande men jag utesluter helt att Vito värvar planlöst. Det ger sig väl under fönstret.
Hasse-Hattrick En given värvning ju. Alla islänningar som heter ngt med Thor ska ju hit. Teitur Thordasson Stefan Thordasson David Thor Vidarsson Alex Thor Hauksson Runar Thor Sigurgeursson Och nu når vi peaken med Thorri Mar Thorison! Bara två frågetecken egentligen. Hur tänkte man med Helgi Valur Danielsson? Och när/hur satte Christer Thor det här avtrycket på det isländska fotbollsundret?
Hasse-Hattrick Hasse-Hattrick Måste bara spinna vidare på min egna dåliga spaning och föreslå att vi återupplivar den gamla ramsan Thor, Thor, Thor... kanske köra Vulkanen med den?
Memory Man Hasse-Hattrick Fin lista! Och som grädde på moset finns även: Thorvaldur Makan Sigbjörnsson
Villenyblom Hauk var osäker att starta igår, är han redo blir det: Preka Herdon SSH Berg Runarinho Hauk Kusu Rodic Nicke Koz ABW Startar han inte blir det Herdon CM och Tatu HB
xonitex Bonnah är ju en annan spelare man hade velat se få fler minuter. Det finns så mycket outnyttjad potential i honom. I Villes elva så hade jag nog därmed gärna sett Bonnah istället för Kozica.
outdoor_miner Apotekaren Thorhallur Einarsson Vars syster råkar vara gift med Reykjaviks borgmästare, bara om nån vill ha en meningslös trivia att kasta ur sig på lördagkvällen.
Ruuben Något oväntad värvning nu mitt i säsongen, men det känns verkligen som att man säkrar upp för kommande tapp och att det är främst en långsiktig värvning.