BLIPPBLIPP
Det är så synd att det inte riktigt har funkat för Tufa fullt ut. Tycker verkligen han har rätt profil och är engagerad som få, han verkar vara omtyckt av spelarna. En tränare jag sett skulle kunna vara i föreningen länge faktiskt.
Kanske är det så att man behöver komplettera med en hjälptränare som är extremt noggrann i det defensiva arbetet. För det är ju verkligen det som har saknats och där den stora bristen varit varför vi inte är högre upp i tabellen.
Med Superettanmått så är ju varken våra försvarare eller målvakt direkt sämre än i något annat lag, det känns mer som det hängt på de taktiska missarna. Att man inte är samspelta, räknar fel i straffområdet etc.. osynk helt enkelt.
Jag vill hoppas och tro att Tufa mitt i all misär och besvikelse är tränaren för Öster, han har ändå kvalitéer som man kan bygga vidare på, och verkligen ingen självklarhet att man får det vid ett tränarbyte.
Med Askebrandt som tränare såg man mer att det inte finns så mycket mer för honom att göra med laget. Men med Tufa känns det som att man har lite mer potential att jobba med.
Helt ärligt, Jag orkar faktiskt inte med det här tränarbytandet längre och att hela tiden börja om på noll, vilket är så frustrerande. Lite kontinuitet tack.