Mina oombedda kommentarer:
Runar ut
Rätt beslut. Kändes aldrig som nån långvarig värvning tycker jag, han fick en vända i skyltfönstret och vi fick ett gäng miljoner. Bra så.
Bergqvist in
Hit or miss, men definitivt billigt och intressant. Känns som en vinnarskalle och en spelstil som passar in i Tufa-Tobbes tänk.
Mörfeldt in
Kanske den jag är mest osäker på vad gäller bang-for-the-bucks. Har säkert en bra lön samt en skadehistorik som inte imponerar, han är liksom lite för ung för att ha haft så mycket strul. Men om han håller ihop så kan det vara en tunga på vågen i höst och i framtiden.
Kricak in
Guns for hire? Finfin värvning rent sportsligt, det enda som stör mig är att om det här nu är en succé så tappar vi honom definitivt (förvisso även om det är flopp). Är han lagom mellanmjölk så kanske han kan tänka sig att stanna i Sverige ett tag till med oss. Gillar normalt inte den här typen av värvningar, men förstår att de behövs. Köper oss lite tid i mittbacksjakten.
Summa summarum: Vi värvar bra och i exakt i linje med vad vi kan förvänta oss i det läge vi befinner oss. Kanske hade vi kunnat locka ännu lite tyngre namn och mer fasta lösningar om vi haft samma poäng som Utsikten, men det har vi som bekant inte. Bara att bita ihop och köra så ser vi om det håller. Annars tar vi skiten nästa år istället.