Slangen
Om han är "knepig" vet jag inte men av det jag läst kring honom så har jag nog aldrig(?) uppfattat att någon spelare (i hans egna lag, under tiden eller efter han var tränare) pratat negativt om honom. Om man är rak och säger vad man tycker kan detta ibland uppfattas som kontroversiellt eller knepigt men problemet kring detta tycker jag ligger hos mottagaren.
Gällande långsiktigheten så styr inte tränarna detta själva i alla lägen. På sistone är det inte Brännströms val vid att lämna/byta klubb, sparken av AIK och sparken Hajduk Split pga sportsliga resultat. Mjällby-sejouren var ett korttidskontrakt som båda parter avtalade fram vilket passade Brännan då medans man kan ställa sig frågandes hur MAIF tänkte kring det hela. Innan detta har han varit i lika många klubbar (6st) som exempelvis Askebrand från 2007 och framåt. Norling har under samma period varit i 5 klubbar. Marknaden kring tränare har blivit mer och mer rörlig under de senaste 10 åren också. Bara att se hur många tränare som sparkas/lämnar/byter elitklubbar de senaste säsongerna.
Jag vill inte hålla ett försvarstal kring Brännan då han säkert har sina brister också men i min bok så är Brännan en bra kandidat som förespråkar den fotboll jag önskar och hoppas på att få se Öster spela.