Manne
Linnér kan strykas från listan. Elgen meddelade i chatten att det inte handlar om honom.

Pontus Dahlberg kan också strykas. Hahn är inte kvar i blåvitt.

Det är väl konstaterat att Hahn lämnar IFK, de vill köra på Dahlberg?

Hahn eller kalmarpacket till MFF, och Diawara vill inte vara trea? Bör ju kunna få allsvenska bud men..

Rönning kanske inte är intresserad av att sitta bänk?

Davor lär väl vara inställd på och tillfreds med att vara tvåa i bajen och bo i sthlm.

Sandberg är väl ganska högt aktad i Norge men Stabaeck gick upp i år och kanske vill satsa på någon annan. I IFK är det fullt och gais/öis är sämst.

Linner är väl alldeles för fin för oss.

Brolin kanske går någonstans och sätter igång en dominoeffekt? T.ex. tillbaka till MAIF och då vill Noel få speltid någon annanstans?

Elgen har sagt i smp-chatten att det inte är Linnér eller Fredrik Andersson. På frågan Skulle han kunna bli Superettans bästa målvakt nästa säsong? svarade han Absolut! Det finns det verkligen potential till. Det får mig att misstänka någon yngre. Brolin till Maif och Törnqvist till oss? Bor väl bara något stenkast från Vito.

VV-Oppnasitt84

Tror inte det finns en sportmössa att han kommer hit tyvärr, har spelat så pass mycket och så pass bra på tillräckligt hög nivå att han löser något på övre halvan AS eller utomlands. Särskilt om han går gratis.

Ett namn jag är lite orolig för att det skulle kunna handla om är Marko Johansson. Skulle mycket väl kunna ha öppning i sitt kontrakt, HSV vill väl bara bli av med honom och i Bochum där han är på lån sitter han inte ens på bänken. På pappret och sett till klubbadress etc är han övermeriterad, på plan snarare motsatsen. Verkar dessutom ha en märklig självbild. I princip definitionen av en bluff.

Kalle Dahl

Brolin för dyr för MAIF och bra nog för att få något annat. Noel T bra nog för att få chansen i MAIF som verkar tro stenhårt på honom, så det har jag svårt att tro.

Rönning tror jag rätt lätt kan få något i Norge, Danmark etc. och har fram till nyss spelat så mycket att det han nog knappast är beredd att direkt gå ner i nivå.

Tack @Slangen @Eckart och @Kalle Dahl för klargöranden, jag har inte hängt med i svängarna i SMP-chatten eller för den delen kring Hahn.

Intressant diskussion!

VV-Oppnasitt84 Diawara hade jag naturligtvis tagit alla dagar i veckan. Men är det inte helt totalt orimligt? Varför skulle han gå till en klubb i superettan när han har lyckats etablera sig i allsvenskan?

Slänger in en chansning 🙂 Kalle Joelsson, har kontrakt men kanske ska omförhandlas vid degradering ?

Bissan Har du sett våra faciliteter?

Marko Johansson låter väl inte som en orimlig gissning. Klar Vito-koppling och konstig kontraktssituation.

Kalle Dahl

Är Johansson verkligen så bra som det låter på Elgen? Tyckte han var rejält överskattad under tiden i Sverige, men kanske har utvecklats

Kalle Dahl Ja det är nog en mer korrekt gissning. Bochum verkar ha en köpoption på honom så det är väl upp till dem om de vill utnyttja den först innan han kan gå till en annan klubb.

Går omvänt mot det äldre gardet då Lukic spelade kvar Varberg:

• Claes Green som inte kommer överens med brandstationen om han kan halvtida hos Öster?
          • Petter Wastå som inte kommer ur sin projektledarroll?
          • Pär Hansson, Discovery har tröttnat på klyschorna och försöker göra sig av med honom?

JFA

Det jag såg av Marko i trellehåla- NEJ
            Det jag såg av Marko i Malmö ff - JA

Slangen Jag kan inte säga något om hans kvalité, men på pappret får man ändå säga det. Bara 6 månader äldre än Herr Nilsson har han gjort ca 60 matcher i såväl superettan som allsvenskan, 7 matcher i 2Bundesliga och spelat i alla svenska u-landslag. Så just att Elgen skulle ha beskrivit honom som bättre än Nilsson/Cajtoft tycker jag inte känns otänkbart.

Det är INTE Marko. (Källa: Elg själv i chatten)