Det är ju såklart en fördel här att Vito OCH Túfa har serbiska som sina modersmål.
Silly 2023
Hansen Rodic och tidigare även Pavic? Stulic med?
Måtte nu bara Prekovic vara nöjd med faciliteterna!
- Redigerad
Ur en blogg då Prekovic lämnade Vozvodac för att dra till Uzbekistan:
”Quite a few strong veterans have left the club. Uzbekistan gobbled up both winger Aleksandar Stanisjavic, and goalie Miloje Prekovic (Prekovic almost single handedly saved the squad from relegation back in 2020).”
Inga problem med engelska heller. Känns lugn och trygg.
Jag tror jag har vår långa, vänsterfotade, serbiska, kontraktslösa och utvecklingsbara mittback.
https://www.transfermarkt.com/stanislav-zeljajic/profil/spieler/699230
Förresten:
Det där omklädningsrumsdiscot håller oerhört hög klass, Milo måste imponerats av de fina faciliteterna på en gång.
- Redigerad
Skrivet ikväll. Spaningen om Samarkand skrev jag ju redan i förmiddags och sedan låg den med i Elgens artikel.
För er lite yngre så var för övrigt Samarkand i Växjö före Grand Samarkand en ytterst tveksam ”galleria” som bestod av Obs! och Kvantum och mellan dessa ett minimalt utbud av butiker som en nyckelverkstad, en klassisk lunchrestaurang med bricksystem samt Stenbäcks Mattor där @MATTAN inledde sin karriär. Det fanns också en Minuten (uttag av kontanter) där jag till min förtjusning och starstruckness en gång såg Österspelaren Jeanette Blomster köa.
Innan någon drar Historiepoddenkortet så bör förtydligas att först av alla stormarknader var självaste Samarkand som är känt från 900-talets Tusen och en natt och var en viktig handelsplats mellan Europa och Centralasien utmed Sidenvägen. Det år som vår förening grundades blev den dock ersatt som huvudstad i den uzbekiska folkrepubliken av Tasjkent. Och nu har samma förening reashoppat målvakt ur Samarkands största förening.
Hansen Skrivet ikväll. Spaningen om Samarkand skrev jag ju redan i förmiddags och sedan låg den med i Elgens artikel.
Så du tror inte att Transfer-Elgen anspelade på Samarkand i sin avslöjande-artikeln vid 11.09, den artikeln som öppnade upp alla googlingar här på forumet?
"Nu kommer uppgifter till Minboll att det rör sig om en utländsk målvakt med en lite udda Växjökoppling till stadens köpcenter."
https://www.minboll.se/sport/avslojar-han-blir-osters-nye-malvakt/
Hansen För att inte glömma all korv och lotter som såldes i mellan-hallen, till undertecknad som liten parvel exempelvis.
Jo, det kan nog varit så.
Med den längden borde vi fått en målvakt som kan dominera straffområdet, blir spännande o se, fanns ju inga filmklipp på hur hanterade inlägg, dock
jojolaget Måtte nu bara Prekovic vara nöjd med faciliteterna!
Det vete katten, när man är van vid att spela uppe på(!) ett köpcenter är nog inte ens Hybrishallen så imonerande.
Fy sjutton för att vara bollkalle där när mittbackarna ska rensa långt och råkar få snedträff istället.
Grand Samarqand?
Centralasiatiska upplagan av Monacos arena.
Rochester bekräftar att han lämnar. Flyttar tillbaka till Danmark: https://bold.dk/fodbold/klubber/sters-if/nyheder/rochester-stopper-i-svensk-klub--pilen-peger-mod-danmark
Fan vad trist. Lite av en vattendelare vad det verkar, men jag har alltid uppskattat honom mycket. Tack för din tid, Marc!