Greger

Om det var någon dåre som tog beslutet vet jag inte men tröjnumret är pensionerat till och med 2024.

Hedlund har väl kontrakt året ut med Valur, så möjligtvis att man väntar tills efter årsskiftet med att presentera honom? Skönt iallafall att steppa upp efter Stenbergs miserabla mittbacksspel.

Slangen
    Verkar vara en stark mittback. Kan vi värva en snabb med?

Han är snabb enligt Tufa och han borde veta. Den egenskapen gillar jag.

Calle01
      Framförallt viktigt om andra mittbacken ska vara Månsa.

Det här citatet är riktigt gött från Sebastian. Inget om faciliteterna.

”Jag vet vilka ambitioner och mål föreningen har och jag kommer ge allt för att hjälpa Öster tillbaka till Allsvenskan”

KamiKnazen Hans enda träning är att släpa bildäck i träsk så faciliteter är helt onödigt?

Starke är ännu en koppling till Mjöndalen. Har för mig att det börjar bli ett helt gäng, nån som har koll?

Få men bra nyförvärv pratade Vito om inför ss. Nu verkar det i stället bli flera och medelmåttiga. SS så här lång är en stor besvikelse. Jag hade hoppats på åtminstone ett par nyförvärv som kunde göra skillnad på en 5-6 placering och en 1-2 placering. Nu är det väl frågan om någon av nyförvärven hade petat någon av de som har lämnat.

KamiKnazen Sebastian har karaktären som vi letat efter och har varit tydlig från början med att han verkligen vill till Öster. En bra passningsspelare med rätt attityd som kommer att passa perfekt in i vår grupp.

Det här citatet gillar jag än mer. Fokus på att han vill spela hos oss. Längtar till och med! Till Tufa, och Tufa längtar efter Sebastian.

Sen behöver frågan också ställas om vem som värvar vem? Första året värvade Jens Lima och Kusu från Norrköping. Sen tog Vito Mathias från Malmö. Och i år plockar Tatu Runar och Sebastian från Island. Vem får bestämma nästa år? 🤔

Ols

Vi har fått isländska ligans bästa ytterback(iaf till vänster), en målvakt vars CV är för bra för en klubb för S1 och Bönköpings bästa spelare förra året vars supportar fortfarande gråter floder och sportchef som är supersalty över det. Vad förväntar du du själv? Levi? CR7? Messi? Isak Pettersson?

Villenyblom
            Ingen topp-mb i AS men säkert i SE, tror ej vi har pengar till det heller så känns def. som en för oss toppvärvning i rätt ålder. Riktigt bra julklappp!!!!!

Märkligt att vissa kan påstå vilken nivå spelare har utan att ens ha sett den i aktion, eller vi kanske har et par prenumeranter på isländska fotbollssändningar hängandes på forumet?

Tycker det låter som spännande spelare, både Runar (eller vad hen heter), målvakten och SSH lyfter förhoppningsvis nivån ytterligare lite vilket gör att befintliga spelare får höja sig lite för att få vara med och spela.

Sen givetvis, kanske inget för allsvenskan, men vi är inte i allsvenskan och skulle vi hamna där kommer Vito värva utefter de behoven som uppstår då.

Om förväntningarna är att vi ska värva spelare som redan nu platsar i allsvenskan så får man nog sänka dem lite. Spelare som är givet att platsa i allsvenska brukar värvas dit. Vi får rikta in oss på spelare som har potential att platsa i allsvenskan eller håller bra SE-nivå.