Berra

Ja fast är inte Ljung en mer offensivt lagd mittfältare (vilket även Kusu kan visa tendenser till)?

Hansen
    Om man nu får generalisera så är väl beskrivningen
    Kusu Dm
    Höken Dm
    Ljung box till box ?

Mycket nytt för Tufa att få ihop. Han kanske sitter och funderar på trebackslinje. Blir mer och mer osäker på topp två. För den skull FÅR VI INTE jaga bort Tufa, tänker jag. Han är mannen som får oss att skratta hem SE. Frågan är bara när.

Det lär bli mycket nytt för Tufa nästa år men å andra sidan var allt nytt det här året.
    Två eller tre till lär nog bli - eller tom fyra.
    Tar man ytterligare en mittback har väl Adolfsson anledning att fundera över sin framtid i Öster. Han hade inte Tufas förtroende den senaste säsongen utan var ju fjärde val på den positionen tom efter den nu dumpade Engqvist. Blir han fjärde val även under våren lär han dra till sommaren. Musa gillar ju inte att se sina klienter sitta att ruttna på "kvisten".

Ols
      Mycket märkligt hur man använde Engqvist under säsongen. Mattis är ju en renodlad mittback och skulle såklart fått chansen istället för Emil som vikarie. Han var nog inte helt nöjd med att en mittfältare gick före i kön.
      Nä, nästa säsong måste Mattis vara tredje mittback, annars tröttnar han nog som Öhrnblom.

Ruuben
        Fast vad gäller Örnblom så har ju historien visat att han helt enkelt inte höll måttet. Bänkad i tre superettanklubbar talar sitt tydliga språk. Men Mattis hoppas jag tar en startplats nästa år.

Fast märklig utveckling, från ordinarie och enligt mitt tycke mycket bra mittback till att petas och säljas. Vad hände?

Ryltan Som jag uppfattade det utan att ha någon insyn: tog till slut en startplats under 2020. Till 2021 värvades Stenberg in och han tappade sin plats. Då tröttnade han och skrev under sommaren på för att gå till GAIS efter säsongen, varpå Öster och GAIS gjorde upp om en övergång direkt.

Kalle Dahl

Tanken var ju att Stenberg och Örnblom skulle bilda mittbackspar men Örnblom var riktigt dålig under försäsongen och tappade därmed sin plats till Månz

Synd ändå då Örnblom kunde fortsatt vara en riktigt nytt truppspelare på defensiva positioner. Kunde göra bra ifrån sig som mittback, ytterback och mittfältslibero (som mot AIK i cupen där Sebastian Larsson hyllade honom). Samt gjorde mål på hörnor och på straffsparkar.

Men ibland blir det så där, det blir sällan som man vill. 🙂

• jon svarade på detta.
                • jon gillar detta

ÖIF135

Han var halvskadad hela försäsongen och gjorde bara en försäsongsmatch mot HIF om jag inte minns fel

Villenyblom

Bara på huvudet minns jag en träningsmatch mot Trelle där även Hauksson debuterade och såg lite sådär ut, i tipshallen. Kändes dock som att Örnblom däremot aldrig fick chansen att ta tillbaka sin plats under säsongen.

Hansen Örnblom i cupen var riktigt bra. Han borde testa mer på mittfältet

För alla som inte orkar gå igenom 1000 inlägg.
                    Hur ser lagbygget ut just nu? 27/12-22.
                    Vad ska bort?
                    Vad ska in?

Hur ser nuvarande laguppställning ut?
                    Med nyförvärv, nuvarande spelare samt positioner som ej är tillsatta.

Slangen
                      Han visade ju att han hade potential att bli en mycket bra mittback som dessutom levererar poäng. Nu har jag ingen statistik, men kändes som han hade bra målsnitt/match, för att vara mittback och därmed nyttigt vapen på fasta.
                      Han skulle inte lämnat Öster och haltat runt i andra klubbar såklart. Önskar han hade haft lite mer tålamod, men när man är ung så vill man utvecklas, så man får förstå honom också.

Gällande Mattis, Min poäng var bara att jag har svårt att förstå hur man som spelare ska kunna ha lagmoralen kvar när man är mittback i truppen och redo för spel, inte får spela för att en mittfältare ska gå före flera gånger. Då finns det ju inget han själv kan påverka genom att träna hårdare. Mattis kämpar ju säkerligen allt han kan för att få den där mittbacksplatsen, då måste han ju också få chansen när Stenberg eller Månz blev skadad/avstängd. Det är ju det han ser som sin chans för att få in en fot i elvan. Handlar ju om laganda och att ha respekt för truppspelarna så alla stöttar varandra.

ohan Blomberg, 35, och Petar Petrovic, 27, sitter på utgående kontrakt med Trelleborgs FF. Nu står det klart att mittfältarna lämnar.

Ska vi ta tillbaka petrovic?

TerrorTeddy

Startelva:
                        Prekovic
                        Tatu - Starke Hedlund - Månz - Sigurgeirsson
                        Kusu - Ljung
                        Rodic - Dzenis - ABW
                        JW

Backups:
                        Stulle
                        X - Mattis - X - Theo
                        Höken - Herdon
                        Isak - X - Bonnah
                        André

Vad mer som kommer in vet nog bara don Vito. Jag hoppas på högerback, tia och nia. Herdon kan täcka upp som fjärde mittback.

Anfallaren är den jag är mest spänd på. JW gjorde ingen dålig säsong alls men det är den position där jag ser mest potential till förbättring. En riktig håll käften värvning där så ser det bra ut.

Min prio ett är en tia. Dels som gör en 8-10 mål men ffa som gör tio assist. Spelar ingen roll vilken "stjärna" vi har som nia om det inte blir mer frekvent bra framspelningar. Du kan vara mästerkock men får du råvaror med utgånget datum kan du inte skapa Michelinmiddagar.

Va sä ni om Adnan Kojic in på högerbacken? Även Motabfubfkelefarpour har utgående, men han är bara två år äldre än Max H.