I detta transferfönster har jag en vision eller en önskan. Det kommer med all säkerhet inte att bli verklighet men jag hoppas på det ändå. Jag tror inte den sportsliga ledningen har samma tanke och det är ytterst osäkert om plånboken skulle klara av det.
Jag vill att vi värvar en duktig defensiv innermittfältare och flyttar upp Kusu och Ljung ett steg vardera. Den nye defensive mittfältaren skall hålla i Allsvenskan. Som någon annan skrev i en annan tråd är det svårt att värva nu då vi inte vet vilken serie vi spelar i nästa år. Med tanke vår tabellplacering och vårt långsiktiga mål om att vi snart skall nå Allsvenskan bör varje nyförvärv kunna hålla i den högsta svenska serien. Om de inte är unga och utvecklingsbara förstås.
Tänk att få se Kusu göra sina fantastiska dribblingar lite högre upp. Dribblingar en mot en skapar ytor på planen och det skulle kunna såra våra motståndare oerhört. Jag är övertygad om att Kusu har kvaliteten som krävs. Högre upp i planen blir också hans eventuella bolltapp mindre farliga bakåt. Ljung kommer att göra Söderbergs jobb lite bättre och den senare och Kozica blir supersubs. Nackdelen med rockaden skulle kunna vara för stora förändringar mitt under seriens gång.