ÖIF135 Vad bra det gick med Rochester som ytter förra gången, Kozica verkar vara opetbar dessutom trots att han inte presterat på hur länge som helst. In med Bonnah som tia och Zahirovic på vänsterkanten.
xonitex ÖIF135 Ja, för stor respekt mot lag som BP, Örebro och Skövde. Var längesen Tufa snackade om ”mentality you know”. Älskar ändå Tufa men lite kritisk att man inte bara går efter sin egen idé så långt som möjligt.
Calle01 Konstigt att Rochester spelar ytter, om han nu gör det. Kanske Kozica på kanten? Sälj Bonnah till Egypten om han inte får starta en sådan här match. Eller varför inte starta med Alen?
Plantagenparkeringen Ska försöka snälltolka Tufa men på förhand ställer jag ändå frågan; hur ska vi anfalla och göra mål? Antar att man ser att mittfältet är starkt hos BP och att vi i brist på bättre offensiv spets ser till att stärka med MRS som ytter. Förespråkar här 4-3-3 så hade samtliga innermittfältare fått spela utan att jag klagat.
Manne Minns ni klip-klapp-spelet mellan Dzenis och Marc hemma mot Örebro? Det är såklart det Túfa vill återskapa. Fick jag välja skulle jag helst se Dzenis vara den av dem som utgick från vänster. Mer av en ”vika in och skjuta”-typ än Marc.
Manne Vilket mål!!! Är den kvar i spel???! Från kommentatorshytten är man säker på att bollen är ute, det ser nog så ut. Underbart oavsett!
Plantagenparkeringen Gerdzic.. klart ute. Släng dig i väggen. Så ja! Fortsätt nu. Bp har ju haft flytstuds i flera matcher innan så bara köra nu.
Skogen Plantagenparkeringen jo men Gerdsic är ofta negativ till Öster. Flera matcher där han är expert och har en trist attityd
VV-Oppnasitt84 Bra markering av BP på hörnan, verkligen. Känns hur svajigt som helst i deras backlinje.
Plantagenparkeringen Liret mellan Drott, Kozica, MRS, Rodic är på hög nivå. Kusu fortsätter med halvengagerade grejer. Ju fler repriser jag ser desto mer säker är jag på att bollen inte är över linjen.
Fredrik J Byte på Kusu i paus kanske inte hade varit fel, har kommit fel in i matchen och ett rött på honom nu är kanske det som kan förstöra matchen
Slangen Skogen Just idag är han ju dock främst positiv. Särskilt till mittbackarna som han hyllar om och om igen.
Manne Drott är magisk idag! Kusu avstängd enligt grafiken, blir det ABW in och Kusu ut nästa med påföljande offensiva rockader är jag nöjd.