Fyller på med två egna punkter till @Zingos utmärkta ovan.

Vito var anmärkningsvärt hård mot fjolårets båda målvakter. Sa rakt ut att de inte levererat. Sa indirekt att vi hade varit i allsvenskan nu med en bättre målis mellan stolparna. Det påminner mig om ett av Varbergsmålen på Visma: Nilsson gick ut lamt, var mer rädd om den egna hälsan än att dödsföraktat kastat sig framför fötterna på honom som tilläts göra mål. En målis som identifierar sig med Öster hade agerat annorlunda.

På det temat:

En ABW-aspekt jag tänkte på redan i höstas. Han talar tydligt om "vi" när han talar om Öster. I höstas var det något om att "vi ska upp ..." och efter första träningen: "Vi presterade det bästa resultatet på tio år och nu siktar vi uppåt" ungefär. Han identifierar sig helt med Öster. Det är stort!

Expressn storsatsar och sänder många träningsmatcher i vinter. Öster visas 3 gånger.

Öster-Skövde, 4 feb, kl 14,
Örgryte-Öster 11 feb, kl 16
Öster-Värnamo, 25 feb kl 14

Calle01 Jag gissar att de skrivit avtal med Gota, Stampen etc och kommer lägga upp t.ex. smp's sändning på sin sida? I dagens ARPÖ pratade de inte direkt om detta, sa bara att de förmodligen ska sända träningsmatcherna och att Discovery sänder bortamatchen mot hbk.

Avgörande för Öster Futsal i Teleborgshallen imorgon:
    "Till helgen avslutar Östers IF Futsal sitt seriespel med en tuff lördag - inte mindre än tre matcher på sex timmar väntar. En tuff uppgift, medger tränare Elis Kvrgic.

– Det är första gången vi spelar tre matcher så tätt. Två brukar det var men inte tre. Det blir tufft men spännande. "

https://www.vaxjobladet.se/sport/tuff-lordag-vantar-oster-futsal-416153a6/

https://ostersif.se/a/avslutande-matcher-for-osters-if-futsal-den-141

Kalle Dahl Hittar ingen info om matchen på lördag på Discoverys sida. Var hittar du den informationen?

4 dagar senare

Angående ARPÖ idag:
      Pinsamt att autocorrect ändrade Mikael Thomasson till Andreas Thomsson efter alla Östertian på senaste tiden. Ber om ursäkt främst till Mikael Thomasson och har även skrivit ett förklarande mejl till ARPÖ-redaktionen. 🥹

Var det någon som hade bättre resultat än Elgen eller är det för svåra quiz (obs! Spoilers kring själva svaren undanbedjes!)?

Hansen Svåra är dom allt, men också utslagsgivande! Ligger ofta på typ 4 rätt av 10. Rent statistiskt borde man klara 2-3 bara genom att gissa, så mina resultat är inte så vassa. Sedan kan det skilja i kunskap mellan olika ämnen så klart. Men nej, jag tycker inte du ska ändra något. Återigen tack för ett trevligt initiativ!

5 dagar senare

Kanske lite off-topic men vet någon var man lyssna på East Front låten som ARPÖ använder som sitt nya intro?

Härligt att höra Robert i senaste Arpö där han pratar så gott om akademin och att man verkligen vill ge alla i tidig ålder möjligheten att spela fotboll. Även flick/damverksamheten är ju något man lägger mycket energi på.
          Då kommer engagemanget utifrån också komma om man känner att klubben verkligen brinner för det, och med det publik på matcherna.
          Jag blir alldeles varm i hjärtat av att höra detta, fortsätt så Öster!

5 dagar senare

Freddy Borg i ”På spåret ”..

Vet inte om det uppmärksammats tidigare här i forumet men ett klipp på Freddy Borg från en Östermatch flimrade förbi i senaste avsnittet (27 januari) av ”På spåret ”.

Frågan handlar om målgester. Se 43 min in i avsnittet..

https://www.svtplay.se/pa-sparet

Edit/mod: Städade bort spoiler /Slangen

Skogen Håller på att titta ikapp På Spåret i efterhand med några vänner som oftast arbetar på fredagskvällarna. Trist när man utan förvarning blir spoilad rakt i fejjan. Dela inte sådana uppgifter tack.

Old Chap

Sorry

Vart mest glad och överraskad att en Öster-legend dök upp i detta oväntade sammanhang och tänkte mig inte för.

Frågan är vilken match det korta klippet kommer från?