Öster i media
stefanps https://www.smp.se/insandare/insandare-vad-tanker-ni-gora-at-de-pobelfasoner-som-vi-tvingas-se/
här är den. Tycker den är på gränsen till att sprida desinformation. Visserligen bara en opinionsinsändare men kan tycka att SMP borde ha högre nivå på de insändarna också.
Alex Ja nivån den insändaren är oerhört låg och det har noll substans överhuvudtaget i den utan personen som i fråga som har skrivit den vill tydligt endast snacka skit om East Front, alla supportrar och om Öster. Tvivlar ens på att det är en Östersupporter som skrev den. Men att den ens publiceras är pinsamt av Smålandsposten.
Jag tycker nog faktiskt att SMP borde ifrågasätta vart i artikeln som Wallinder "I artikeln uttrycker han sitt stöd för de som slänger bengaler från läktaren. " något sånt finner då inte jag i Smålandsposten.
- Redigerad
Labila Kabila
Nä precis, Wallinder har väl enbart sagt att han ”gillar när det eldas lite” och hans förkärlek för läktarkultur lyser igenom igen i dagens intervju:
”Det var kul att få höra lite vad som hände, jag kollade aldrig bak men såg att det flög lite plastbitar så jag antar att de tände på lite grejer.”
Kan fatta att det blivit stökigt för insändaren i takt med att East front vuxit. Med tanke på att han redan vid föreningens bildande -92 hade hunnit vara medlem i 21 år, så har han nog blivit van vid att ha ett och annat att säga till om.
- Redigerad
Såhär går diskussionerna just nu i Lakers Lakejer, är det där vi vill hamna tillslut som supporterförening?
- Redigerad
Är det så här vi vill ha det på ståplats? Där man blir tillsagd för att man visar känslor under en match Det är ju inget äldreboende för fan
Att smp släpper fram en insändare med så vaga fakta är för mig ofattbart.
Tycker att vi bör ta avstånd från SMP fram tills att de tar bort insändaren och källgranskar den, eller ber om ursäkt till East Front för denna smutskastningskampanj.
Nu kommenterar Filip Elg insändaren
Man verkar numera sova på SMP-redaktionen. Publiceras vilken skit som helst denna helg och förra helgen att 80 pers slogs i Rydaholm.
- Redigerad
Skrev han i en insändare till Smålandsposten att vår nya målvakt Robin Wallinder, snart 25 år, är en ”sannolikt mycket omogen yngling” och fick med det i pappersupplagan?
Jag skäms över att vara över fötti år å skribentens vägnar. Att man med en sådan kort och usel text kan skriva så mycket dynga som dessutom tillåts publiceras gör att jag inser att det är mitt och mångas ansvar att nu bara fortsätta sprida positiva budskap kring supporterkulturen kring Öster för att försöka väga upp för vad rättshaveristerna håller på med.
Bara att instämma med föregående skribenter - patetisk insändare. Tycker Wallinder har en mycket mogen och balanserad syn på supporterkulturen. Långt mycket mognare än insändarskribentens.
Malmöfalangen har kvar sin fascination för Öster från förr och skrev ÖSTER på en mängd pinnflaggor. Se andra bilden i artikeln.
https://www.svenskafans.com/fotboll/bilder-fran-ostermatchen-666812
Nu går dom igång på SMP och försöker friskriva sig sitt ansvar