Sigge
Han uttalar Mané som engelsmännen gör det, ja. 🙂

Vi får nog gå on-topic nu: kul att Kane känner till Teever. Vore kul med denne est hos oss!

• Ols gillar detta

Spelar några lottorader regelbundet och svenska spel frågade genom mobilen om jag ville stötta min favoritförening. Detta sker genom något som de kallar för gräsroten. Går inte att hitta Östers IF och jag har verkligen försökt. När jag söker på Östers i deras app får jag bara upp fem klubbar i Östersund och om dem bryr jag mig inte.

Rätta mig om jag har fel, men Allsvenska och Superettan lag är väl inte längre med att Gräsroten sedan Unibet (?) tog över som huvudsponsor?

Gefle IF och Landskrona Bois såg jag fanns med. Men det är kanske vissa kriterier som ska vara uppfyllda för att man ska välja ett lag som Öster. Får stödja Räppe i stället.

Verkar som det blir Östersund imorgon i When We Were Kings. Ännu en liten svensk skitklubb som tilldelas ett avsnitt innan man kommit till Östers IF. Misströstar.

Hansen Man kan väl i alla fall misströsta med att de börja ta lag som börjar på "Ö" nu 🥲

Valance
      Hmm..
      Folks gissningar utifrån de nästan omöjliga ledtrådarna var fel. Det var IFK Mariehamn.

Pelle
        Man får nöja sig med det lilla. 🙂 Är rätt många avsnitt som Öster omnämnts som Sierra Leone och Sverige 1992 t ex.

"Faktum är att varken AIK eller någon annan har hört av sig till Öster, Jag räknar med att Vito kommer jobba vidare i Öster och räknar med att vi kommer att lösa det vi har kommit överens om och det är att ta upp Öster i Allsvenskan inget annat" kommenterar Jens Magnusson som svar på frågan om Vito ska lämna Öster till AIK eller inte i ARPÖ

Valance

Överlag ger Jens som vanligt ett mycket stabilt intryck. Klara och tydliga besked i varje fråga. En oerhörd tillgång för föreningen

Slangen Verkligen. Det går inte att överskatta hur jäkla viktig, vettig och bra han är.

Nu kommer jag att säga det: Jag är så jävla trött på Erik Niva. Så, nu var det sagt.

Alltså, visst - det är en duktig fotbollsjournalist på det sättet. Gillar det nördiga anslaget. Men det blir liksom lite för mycket med alla överfaktapoddar och segdragna analyser i Viaplaystudion som vem som helst kan göra med ca 200 färre ord per mening.

Är det inte dags att vi börjar leta nya resurser? Gärna leta på lite andra ställen än bland gamla spelare och journalister som bägge aldrig befunnit sig i ett tyst och svettigt omklädningsrum efter 0-4 i röven en kall och regnig Division IV-match.

Zingo

Jag som lyssnar igenom alla When We Were Kings och ser massor av Viasats Premier League-studios tror jag förstår vad du rotar efter samtidigt som man gillar innehållet och nördigheten (och även kul när man upptäcker att han har fel i en del poddavsnitt som när han helt oemotsagd påstod att Marshallöarna är den enda nationen utan fotbollslag fast jag vet ett Nauru inte haft något officiell landslag, bara spelat en enda officiell landskamp en gång för länge sedan, samt att Vatikanstaten knappast har något officiellt landslag heller). Det blir så otroligt långt som för själva sakens skull att det ska vara långt.

Samtidigt är det väl inte Nivas fel att han inte utkonkurreras av någon annan. Och vilka är ”vi” som ska ”leta fram nya resurser”? Det ansvaret ska väl ligga på mediafolket. Och vem förutom gamla spelare eller journalister hade du tänkt dig? Skrikiga narcissister som Wilbacher vill i alla fall inte jag höra mer av hur kunnig han än må vara kring sitt Fiorentinas historia. Du tänker typ att man tar in rejbans mittback eller Vederslöv/Dänningelandas yttermittfältare och sätter dem rakt i Viasatstudion för att de frusit i lägre divisioner? 🙂

Rolig diskussion!

Hansen Tja, kan man plocka in en sportjournalist vars största fotbollsmässiga merit(?) är att han håller på Tottenham så kan man teoretiskt sett hitta guldkorn var som helst.

Men men, det är mina tankar. Jag skulle personligen bara uppskatta att fotbollen inte pratas sönder så in i helvete av folk som bara pluggat in precis allt de kan om den. Division 4-grejen tjänstgjorde mest som ett exempel.

Zingo
                  Jo jag förstod att div 4 bara var ett exempel men du ville inte ha in gamla spelare heller (som typ Bojan eller Ljungberg) men vilka typer av personer skulle man då hitta som ändå ska ha erfarenhet av fotboll och nu kunna jobba i den roll som Niva sitter på? Typ scouter som Vito eller kanske någon materialförvaltare som expert i studion och så spelar de in korta koncisa poddar om att tvätta fotbollskläder och saker som varför Östers namn är mindre än Fellessons och varför det står LINDELOF på Lindelöfs tröja fast han helt klart vet hur han stavar sitt namn?

Hansen Positivt med Bojan och Ljungberg är att de åtminstone spelat fotboll. Negativt är att båda är mer varumärken än särskilt roliga att lyssna på. Bojan med sitt jävla Man U och Ljungberg med sitt Arsenal.

En materialförvaltare vore ett klart lyft. Snacka om att fått uppleva mängder av spelartyper och tränardivor. Jag är för!