Öster i media
- Redigerad
Bästa nyförvärv är det flera som nämner Seger, Sana och några Aliev. Degerfors tränare bland annat gillar den sistnämnda.
Största trashtalker utses JW trots att han lämnat.. mannen som personifierat S1an.
Bästa spelare i superettan nämns ABW flertalet gånger med Holmberg. Holmberg själv gillar Kusu. Rodic och Linderoth kommer ut som för Var. Foyston tydligt emot.
Bästa supportrar rör sig kring Helsingborg, Örebro, Öster och Öis.
https://www.gp.se/sport/fotboll/stora-enkaten-spelare-och-ledare-om-superettan-2024-
Plantagenparkeringen Intressant! Jag står just nu emot VAR då jag inte ser att det skulle utveckla svensk fotboll åt rätt håll. Vad tycker ni andra?
- Redigerad
Intressant ”sliding doors”-ögonblick i senaste When We Were Kings om Västerås SK 2023. Då Askebrand skulle välja sin assisterande då han kom till VSK ville han ju ha Velic men nere i Öster var det en falang som ville ha Velic som huvudtränare där. Hade de inte velat det hade Kalle Karlsson inte kommit till Västerås då och troligen hade VSK inte varit så starka och slagit oss förra året. I nästa veckas WWWK då andra avsnittet kommer lär vi får höra någon kort episod om ett utsålt Visma och nickmål av Preka.
Inför Superettan (2/2): "Är de Östers är i år?"
Öster tippas gå upp av majoriteten av alla tillfrågade, och ABW ser ut att ta hem storslam i kategorin superettans bästa spelare, med viss konkurrens av Kalle Holmberg.
"VLADIMIR RODIC, ÖSTERS IF
1) Vilka två lag går upp till allsvenskan?
- Det är svårt att säga, det är en svår serie. Utsikten är ett bra exempel på det, tippades i botten men hamnade på kval till allsvenskan. Men jag gissar på Degerfors och Varberg."
??????? Inte Öster då alltså?
Om man bortser från statistik och analys, så är det ändå anmärkningsvärt att 14 av 16 tillfrågade kaptener/ledare tippar Öster till Allsvenskan, men just Östers egna kapten gör inte det. Känns lite oroväckande med den inställningen.
Niklas Söderberg om en egen lagkamrat: Om jag jämför alla unga jag spelat med i karriären är han den största talangen jag sett. Så högt håller jag honom. Jag säger ofta till honom hur brutalt bra han är. Han kan få mig att tappa hakan på träningarna.
Har uppstått problem gällande inför artikeln som jag tänkte göra inför Degerfors. Det skulle vara en film men får se om den lyckas komma ut. Brasklappar dock för att det kan vara problem med ljuset men ni får ha förståelse över att det är min första film så har gjort vad jag kunnat. Meddelar hur det blir imorgon.
Nu hörni kan jag äntligen andas ut. Videon är klar och ni kan nu kolla på dem. Ha det trevligt!
Börjar bli dags att hotta upp Östers lag på Fifa 2013 mot ett nytt lag för 2025. Josef Elvby, Alexander Henningsson, Wulff och Bojent i all ära. Länge sen sist man kunde spela med Öster.
Plantagenparkeringen Ja visst hade det varit kul att spela Öster på FIFA
Jag mins Fifa 2001 när man kunde få möte Öster i svenska cupen och man kunde få chansen att spela med Öster efter 1-2 säsonger med annat allsvenskt lag (då Mjällby, Enköping eller Öster kom upp som nykomling)
Discovery:
”Öster tog 1 poäng av 27 möjliga mot de tre topplagen. Det är för dåligt!”
Haha, det där med matte…
Mina spelarbetyg kommer troligen ikväll!