Zingo
Jag som lyssnar igenom alla When We Were Kings och ser massor av Viasats Premier League-studios tror jag förstår vad du rotar efter samtidigt som man gillar innehållet och nördigheten (och även kul när man upptäcker att han har fel i en del poddavsnitt som när han helt oemotsagd påstod att Marshallöarna är den enda nationen utan fotbollslag fast jag vet ett Nauru inte haft något officiell landslag, bara spelat en enda officiell landskamp en gång för länge sedan, samt att Vatikanstaten knappast har något officiellt landslag heller). Det blir så otroligt långt som för själva sakens skull att det ska vara långt.
Samtidigt är det väl inte Nivas fel att han inte utkonkurreras av någon annan. Och vilka är ”vi” som ska ”leta fram nya resurser”? Det ansvaret ska väl ligga på mediafolket. Och vem förutom gamla spelare eller journalister hade du tänkt dig? Skrikiga narcissister som Wilbacher vill i alla fall inte jag höra mer av hur kunnig han än må vara kring sitt Fiorentinas historia. Du tänker typ att man tar in rejbans mittback eller Vederslöv/Dänningelandas yttermittfältare och sätter dem rakt i Viasatstudion för att de frusit i lägre divisioner? 🙂
Rolig diskussion!