Då kanske Öster äntligen kan bli allsvenskt igen. 🤔

stefanps

Jag är klart positiv, finns många vinster att hämta här.... så länge Santhe's fantastiska backning av damfotbollen fortsätter.

Idag är t.ex. jag ett slags alibi-supporter till DFF. Det är inte mitt lag, men jag tycker så klart att tjejer är lika viktiga som killar... men resultatet är att jag hittills aldrig "orkat" gå på en enda DFF-match. Om de spelade som Öster skulle sannolikheten för mig att gå på matcherna öka med ett par hundra procent iaf.

Finns säkert resurser/kostnader som kan delas mellan klubbarna.

PR-vinster för alla... ett större intresse för damerna och en positiv inkluderande signal för ÖIF.

Und so weiter...

Kör på!

Återigen hur skulle Växjö DFF som är ett bolag kunna gå in i Östers IF, som inte är ett bolag?
    Fotbollsfastigheter i Växjö AB IF? (Lite samma klang som HBK Elitfotboll AB i och för sig)

Vad var huvudanledningen till att man la ner damsidan i Öster? att man inte fick ihop ekonomin?

Om man ska ha ett damlag så ska man göra som Gais gjorde, starta det från grunden. Personligen tycker jag det motsäger sig allt som svensk fotboll handlar om ifall vi tar över dff.

HB352 Vi får väl säga till dom att de ska tvångsdegradera sig själva till lägsta divisionen innan Öster tar över dom så blir du nöjd

stefanps Det är ju bara fakta, oavsett om de må ligga högre upp i seriesystemet för tillfälllet än vad Öster gör

HB352
            Det är ju en återförening snarare än ett övertagande.

Skulle Öster starta damlag som siktar mot Allsvenskan skulle resurserna absolut inte räcka till och vi hade kanske fått 2 damlag i div 2 istället.

Vi drack öl och poddade lite

I avsnitt 84 ”fotboll behöver inte vara så avancerat” så snackar vi om inledning på säsongen, det blir både hiss och diss. Vi har en längre intervju med den före detta Öster-backen Månz Berg som berättar om sin karriär, sina tränare och hyllningstifot i premiärmatchen mot Degerfors. Dessutom East Front-nytt!

Det bryter säkert mot både stadgar och moral, men ska ändå lyfta frågan på nästa styrelsemöte om veckovis leverans av gratis bärs till Radio 1930. Kanske kan vi be Foodora köra ut den?

Mycket trevlig inför-matchen med Herdonsson i SmP-studion. Klok kille! Och bra grej av SmP.

Men jag får mardrömsbilder av Herdons ord om att Foyston bett spelarna att VÅGA MER, att försöka dra sin gubbe i stället för att alltid söka en passning. Det jag ser framför mig mot Oddevold är hur han själv – eller ännu mer troligt Kusu – tappar boll just därför när hela laget ligger högt. Följt av kontring och hej då. Å andra sidan ... NÅT måste de ju göra. (har bara hunnit börja lyssna på Radio 1930:s senaste, men de har redan fått mig att förstå hur dåliga Öster varit så här långt).

Kopierar för säkerhets skull in inlägget i matchtråden också, så att alla förstår när jag ikväll skriver: "Vad var det jag sa?".

Jockeluring Kopierar för säkerhets skull in inlägget i matchtråden också, så att alla förstår när jag ikväll skriver: "Vad var det jag sa?".

🤣😍

Ruuben Vad var huvudanledningen till att man la ner damsidan i Öster? att man inte fick ihop ekonomin?

Det är pretty much besvarat i den andra tråden, men kortfattat: När Höckert snipat 7-8 spelare ur startelvan till projektet DFF stod Öster med alternativet lägga ner eller driva vidare ett lag som skulle kosta nånstans mellan en och två miljoner nästa säsong och garanterat åka ur serien så det stod härliga till ändå.

Labila Kabila
                Är väl iofs enkelt som jag ser det. Bolaget kan de sätta i konkurs vilken dag som helst och föreningen kan upplösas och vips så är vdff ett minne blott