Det här är en minnesvärd intervju. Bosko är heligt förbannad.
https://www.gp.se/sport/fotboll/bosko-orovic-polisanmaler-domarna-efter-forbundets-straff.dfc45e48-bbea-4b6d-b067-78e5bf014b1e
När GP når Bosko Orovic är han oerhört upprörd.
– Jag har aldrig sagt de här orden. Inte till Foyston, inte till någon annan, säger Orovic.
– Jag håller på med en polisanmälan nu mot domarna, rubricerad som förtal. Därifrån kommer jag ta det här vidare. Efter det får vi se vad som händer. Jag kommer inte acceptera ett beslut utifrån falsarier. Jag vet vad jag har sagt. Det finns vittnen, det finns ljudupptagningar och allt möjligt. Det finns ingen som har hört det här förutom domarna.
– Det är en parodi det här. Det är en häxjakt som pågår på Utsikten. Jag är så trött på det här. Jag vill sluta med fotbollen när man behöver vara med om sådant här. Du ska behöva ta sådana här konsekvenser på grund av påhittade ord.
Varför skulle domarna hitta på det här?
– Om vi vänder på det. Det är 40 vittnen som inte har hört det här. Jag svarar med en motfråga: Varför fokuserade de bara på våra ledare i det här bråket? Det har de själva sagt ”Att de hade full koll på oss tre”. Varför hade de inte koll på Östers spelare?
Han tillägger:
– Jo, för det är skillnad på folk och folk. Öster är en gammal anrik förening och de ska skyddas. Lilla Utsikten är det okej att sparka på. Stora Öster får göra vad de vill. Det är uruselt! Det är skandal! Jag vet inte vad jag ska säga. Jag är så grymt på besviken på hur Disciplinnämnden och förbundet hanterar den här situationen.
Han tycker också det är fel att han får hårdare straff än Martin Foyston.
– Du har en tränare som går in på plan och sparkar ner vår spelare, men det är jag som ska straffas mest. För något jag inte har sagt.
Orovic kommer dessutom överklaga beslutet till Riksidrottsnämnden (RIN).
– Jag kommer överklaga om ärendet så slutligen hamnar i himlen. Så långt kommer jag överklaga! Det ska du ha klart för dig! Jag kommer överklaga ända upp till himlen.