Bra reportage i Söderhamnskuriren. Tack för länken: rolig läsning om en riktigt lyckad värvning!
Öster i media
På torsdagen börjar träningen igen med läger på Öland.
Där ser man. Kul att någon lokaltidning bevakar Öster.
Tack och lov
stefanps Var har detta med ÖSTER I MEDIA????
ChaosColbyCC Såg du cupmatchen mellan Malmö-Öster?
stefanps Ja, jag var på plats. Förstår fortfarande inte vad den artikeln har med ÖSTER i media att göra. :>
ChaosColbyCC Hade du sett matchen på tv hade du förstått vad jag menar med störig kommentator
Ligger lite efter med vissa saker i mitt liv. Kollar just nu ikapp senaste säsongen av Alla mot alla. Hade helt missat att ett av ämnena i gruppspelet för grupp två handlade om Öster. Eller om låten Gör som solen. Lite kul tyckte jag. Säkert uppmärksammat innan, men jag hade missat det.
I avsnitt 86 "Kusu-gate" så sätter vi betyg på vårsäsongen och recenserar de två senaste matcherna. Vi snackar Silly Season, Kusu-gate och funderar på vad Öster behöver värva inför den avslutande delen av säsongen. Dessutom och East Front-nytt!
Först på:
Patreon.com/radio1930
NonPhixion Jag drar tillbaka det jag sagt om att alla poddar borde vara gratis. Såklart kan jag tänka mig att betala för EF-podden
stefanps
Du gör som du vill kompis, no hard feelings.
Betala för Radio1930 feat Staglaberget är givet. Otroligt bra!
Lite intressant läsning om alla x-värden fått bestämma hur tabellen skulle sett ut i dagsläget. Det finns andra faktorer som också spelar in men någonstans berättar de underliggande siffrorna att Öster kan få en trevlig höst medan BOIS kanske borde få kämpa lite mer för poängen. Sen är individuell kvalité när lägena dyker upp oerhört viktig, syns inte riktigt i sådana siffror.
Alex Jag är inte den första som säger det:
Bois passar sig in i mål efter typ 5 min i varje match. Får lägre xg och högre xga då de leder matcherna 95% av speltiden.
Vi släpper in första målet i alla matcher. Vi får högre xg och lägre xga då vi jagar/motståndaren bevakar större delen av speltiden.