De smp skriver om Rodic, låter verkligen inte bra han stack altså åkte inte ens hem med laget,
Känns nog som han gjort sitt i öster, vet inte varför de plötsligt blivit sån röra, kan ju vara effekten av kusu affören, klart det inte är bra o spela med en spelare som uppträder i annat lags tröja, o bland annat går före en tremålskytt, känns mycket illa skött av lednigen.

• flarum-mentions.forum.post.mentioned_by_text

Oldtimern

Det är spelare vartenda bortamatch som inte åker med laget hem, att han dessutom inte sätter sig på bänken och sprider negativ energi när han var såpass frustrerad ser jag inga problem med utan snarare som positivt!

• flarum-likes.forum.post.liked_by_text

Det är kanske vanligt att spelare inte åker med bussen hem efter matcherna. Men att inte berätta det för tränaren måste väl höra till ovanligheterna. Eller? Tycker nog att Rodic skulle följt med laget hem efter denna förlust och stöttat lagkamraterna efter en jobbig förlust. Hans känslor borde ha lagt sig ett par timmar efter hans frispel. ARPÖ kanske inte är så fel på det trots allt.

Bla bla bla. Respektera att det finns kraftiga känslor i gungning i laget när en sån skitstart följs upp av ett egoistiskt rött kort. I min bok är det röda kortet det mest oansvariga av allt som hände den första halvtimmen och den som är grundorsaken till att vår kapten blåser en säkring.

Visste inte om detta innan men det är lite komiskt att DJ fick skit när han drog av sig tröjan för några år sedan och Rodic försvaras nu av samma anledning för att han var frustrerad, men Rodic tycks mer skyddad än DJ. Jag tycker tycker likadant om båda spelarna - att ha känslor är bättre än att inte ha några alls.

xonitex '

Inte ens jämförbart. Minns inte om han rev sönder den eller bara tog av den men i soptunnan hamnade den iallafall och hämtade den inte ens på eget initiativ utan på tillsägelse av någon annan. En ren och skär piss i käften för oss som tuggade 120 mil och pröjsade hotell osv.

Har nu till slut orkat sätta igång veckans ARPÖ. Alltid extra jobbigt att lyssna efter en förlust.

Men Elgen är inne på något viktigt som jag också landat i under veckan. Vi förlorade inte mot ett bättre lag. Vi förlorade på egna misstag, dåliga beslut, tappat huvud med rött kort som följd och brända frilägen.

Ifjol, efter båda mötena med GAIS, var känslan tydlig att GAIS var ett bättre lag än vi. VSK lite åt samma håll även om vi höll mer jämna steg med dem. Ingen av årets förluster har varit mot ett bättre lag. I Sandviken var vi direkt dåliga men förtjänade likväl minst en poäng (och föll dessutom på extremt billig straff). Brage var ju närmast komiskt hur vi inte lyckades göra 2 mål innan deras ledningsmål. Och måndagens match mot HIF har vi ju alla redan ältat miljontals gånger.

Kan spelarna bara kraftsamla och studsa tillbaka med seger direkt mot Brage var HIF-matchen inget annat än ett litet hack i ett i övrigt välfungerande maskineri.

fåtöljsupporter a.k.a. fr skulle vilja påstå att det händer alla lag, från Champions League till korpen. Lagidrott är en komplex lek, mentalt spel, fysik, sammanhållning, allt ska fungera annars är chansen större för men förlust.

Finns inga bortförklaringar, vi, som der Elk konstaterade, föll på vår egen skit.

Horn

Blev också överraskad över det stora utrymme som disharmoni i truppen tog i podden. Har det inte inte tidigare pratats om den goda stämningen i truppen
          Jag tänkte på när laget spontant samlade sig i en ring - efter andra målet har jag för mig - för att prata ihop sig. Kanske inte någon självklar tolkning men jag tycker det snarare tyder på att det är stark grupp och inte en grupp i disharmoni.

Ols Att vara så nära att vända matchen efter den starten tyder på allt annat än disharmoni i min värld. Känns som en kraftig övertolkning.

Slangen

Att såväl Alibek som Rodic öppet pratar om sitt beteende, hur de ångrar sig och att de har pratat med såväl ledning som trupp tyder väl på grundtrygghet och god sammanhållning om något.

Hade de varit disharmoni så hade ingen kommunicerat och dörrarna hade varit stängda.

Apotekaren
                https://www.smp.se/sport/oster-sebastian-om-livets-extrema-kontraster-svart-kanslomassigt/
                Är nog en av de bästa "inför matchen-artiklarna" Dan Magnusson skrivit. Inget rabblande om statistik som visar i vilka matchminuter Öster är som mest sårbara eller när under andra halvlek Brage brukar klappa ihop sedan 2014 typ.
                De här raderna handlade om inställning till fotbollsyrket och att vara människa. Det räcker bra så.
                5+ till Dan M.