Känns närmast som att vi är i samma situationen som 2002. Då skrevs ett öppet brev från EF och därefter (om det nu har ett samband har jag ingen aning om) vände allt med fyra raka segrar och säkrat allsvenskt avancemang. Hade lätt kunnat skriva under på något liknande i år om ni i styrelsen har ork/energi att göra det.
Framförallt att alla i klubben förstår att det är VI som är föreningen. Det är våra hjärtan som blöder vid varje poängtapp. Jag skiter fullständigt i om Foyston och Rodic inte kommer överens privat, eller om Vito och Foyston har olika uppfattningar om nyförvärv. Eller om Mörfelt är rasande för att han sitter bänk.
Nu måste laget komma samman. Inse att det är för klubbmärket man kämpar.
Just nu riktas min ilska mest mot Foyston. Fullständigt obegripligt att se att laget blir för lågt men inte använda sig av den högklassiga bänk han besitter för att förändra matchbilden. Att sen på PK berätta att han skrek åt Seger och KHJ att de skulle stå högre men att så inte blev fallet (indirekt lägga skuld på spelarna). Att spelarna SKA orka springa i 90 minuter. Och utifrån Rodics tidigare intervju, se till så du pratar med de spelare som bänkas! Motivera dina beslut så ökar chansen avsevärt att spelarna ställer sig bakom dig som ledare även när de inte gillar besluten i sig.