Bonus Tycker det var dags att förnya på den positionen. Bra att Vito själv tycks ha tagit initiativet. Han har väl gjort ett hyggligt jobb men har inte insyn i hur väl han lyckats hjälpa till att utveckla akademi, stöttat tränare, etc. Har mest sett honom som rekryterings-och säljchef och där blir det ett gott betyg.
Martin70 Bonus Det syns hur han har hjälpt till… När det gäller akademi lag har Vito lyckats ”jättebra” alla lag ligger bland dom sista i sina serier påväg ut ur allsvenskan. Tror faktiskt att han har fått sparken.
Sheriffen Redarmy88 I min värld är det väldigt många andra som är Öster även om Jens gärna claimar det.
Redarmy88 Redarmy88 Min gissning är att sportchefsrollen görs om och att Vito antingen lämnar eller blir scout. Mycket riktigt blev det också såhär.
Sheriffen Vikash Jag upplever att det finns många andra personer i Öster som gör ett stort jobb utan att framhäva sig själva eller känner behovet av att sätta sitt eget namn före Östers. Har svårt för när ansvar utkrävs längre ner i en organisation än av den som är ytterst ansvarig och när man sparkar neråt.
El_barto NonPhixion kul ändå att ni pratar positivt om organisationen och att det inte var så länge sedan vi hade en sportgrupp istället för sportchef…
NonPhixion El_barto Haha, ja du Öster ville verkligen att jag skulle bli gnällig igen. Och. Det. Har. Dom. Lyckats. med.
matjo El_barto Och den punkten köper jag RAKT av utifrån vad jag visste då. Den och målvakten var de två jag skrev under på direkt utan tvek. För övrigt riktigt bra grepp med listan just från Radio 1930 och just i dessa tider.
El_barto matjo Ja, absolut. Det kändes ju hundra procent rimligt till för någon dag sedan. Jag lyssnade på det igår, då blev det lite annat... Dock väldigt huvudet på spiken av vad skillnaden mellan sportgrupp och sportchef är.
matjo El_barto Förstår, positiva saker kring Öster är en fragil färskvara. (Och snacket om grupp vs chef vs annat förs fint i annan tråd)