Plantagenparkeringen Vad tror du egentligen? Delar av hans familj bor i Dagestan, Ryssland aka en diktatur. Som flera skrivit innan; Kan det vara så att hans familj kan få repressalier om han nu ska skriva "fuck Putin" på sin instagram?

Sen är det jävligt osmakligt av dig att skriva:

Plantagenparkeringen Att man som invandrad sen 20 år tillbaka vågar skriva f**k Putin på sin instagram- för att man ser misären det innebär i ett land där demokratin är på noll

Så bara för man är invandrare så ska man ha ett större krav på sig att offentligt gå ut och uttrycka politiska åsikter för att dessa måste falla i par med @Plantagenparkeringen åsikter som ska tillskrivas hela Sverige och alla som inte följer dessa är landsförrädare? Har jag förstått dig rätt (ironi)?

Och för övrigt, så lyser din naivitet som en stjärna på en mörk himmel när du skriver dina åsikter. Att du endast kan se ditt/vårt svenska perspektiv, där man kan uttrycka sina åsikter fritt är ju bara totalt skrattretande.

HB352 Ta gärna ner tonläget.

Problemet i den ryska befolkningen är att man sen lååång tid tillbaka stoppar huvudet i sanden och säger saker som "politik är inte för mig", "det är någon annan som bestämmer, jag lägger mig inte i". Precis det som en diktator älskar att höra. Befolkningen kuvad under imperalistiska drömmar.

Innebörden av det jag skriver handlar om att man efter flertalet år i ett nytt land måste förstå att vi inte kan ha parallella samhällen där liberala värderingar motsätts.

Går man ut och hyllar Putin i ett inlägg, är inte lösningen att stänga instagramkontot. Utan att bygga på värderingar vi har i det svenska samhället, där vi på sikt kan få Aliev där han skriver f**k Putin.

På riktigt. Det här är en av de viktigaste frågorna i ett demokratiskt samhälle- att bygga något gemensamt när folk kommer från så många olika länder. Lite som att bygga ett lag. Vi kan inte ha en målvakt som vill att Landskrona Bois helst ska gå upp.

• Ozze svarade på detta.

Sorry för segt poddande från Radio 1930, det kommer.. men så länge har vi pausat vår patreon, så ingen behöver känna sig stressade över att det dras pengar.

Har nog aldrig varit såhär förbannad vid en podd-inspelning.

I avsnitt 89 ”’Dom bryr sig inte” så snackar vi om Vitos sorti i klubben, Jesper Janssons roll(?) och de senaste matcherna, där trenden ser oroväckande ut. Vi är bittra och förbannade. Dessutom East Front nytt!
      Patreon.com/radio1930

NonPhixion Jag är mer besviken än J-Södra 2009, mer förbannad än kvalet mot Frej, mer kokande än när Nouri gick till...

I senaste avsnittet av Radio 1930 spekuleras det att Söderberg inte kommer att få förnyat kontrakt nästa år. Jag tror han har kontrakt nästa år. Någon som kan ge besked?

Calle01

Tror du har rätt, Öster skrev ett tre årskontrakt 2023 om det inte var 2+1?