NonPhixion
Alltid kul å höra på ert filterlösa tjötande 😀.
Ang. Vitos prestation i klubben så är jag nog lite givmildare. Vito har ändå lockat till sig spelare som vi förmodligen inte hade kunnat göra med de flesta andra sportcheferna i SE. Försäljningen av Runar, upptrissandet av summan för Herdonsson, lånet/köpoptionen av ABW är det som ligger först på näthinnan i positiv bemärkelse. Värvningarna av Bergqvist, Krichak m.fl.
Negativt som kommer upp först är värvningen av Prekovic, en annan målvakt där och vi hade troligen gått upp förra året.
Rodic var en klasspelare på pappret när han kom, de 2 första åren var han dålig halva säsongen och bra halva säsongen. Detta året har han inte bidragit alls, så då får det anses som en dålig värvning/förlängning med tanke på lönen han lyfter, att ha en sådan kostnad på bänken.
Jag landar ändå summa summarum i att värvningarna varit oftare bra än dåliga.
Däremot är frågan om det har varit fel lagspelare eller fel tränare som värvats eftersom man inte till 100% lyckas få ihop laget någon av säsongerna. Individuellt har det funnit mer att plocka ur, förutom kanske framförallt ABW och JW där man fick ut absolut av hans maxkapacitet.
Jag ger ändå Vito på det stora hela en 3:a på en 5-gradig skala.