BamseX Om Jansson lyckas med några praktvärvningar behöver Foyston inte spela cyniskt utan kan låta laget briljera, misslyckas Jansson får Foyston kriga

LinoBoll Praktexemplet där är ju Gustav Lundgren som jag tycker är grymt bra. Superettandebut vid typ 27.

JJ forum med Nanne B enligt podden, mäktigt!

I avsnitt 92 ”Livepodd” så snackar vi Live på East Fronts medlemsfest. Gäster i podden är, Zingo, Zvämpa, Sigge, Jaktlund, Walinder och Rodic. Dessutom lite stök!
Finns där poddar finns bland annat här:

Support via patreon.com/radio1930

Kul nostalgimedia! Den dök upp som random post på min fb, postad av Roberto Jacobsson, gammal fotbollstränare (Gais, Örgryte mfl)
Från fb-gruppen
"Vi som läste Rekord-Magasinet och samlade Alfa-bilder"

Om man söker på "Öster" i den gruppen så ligger det en jävla massa gamla nostalgibilder om man är intresserad av det

Pelle planen har väl alltid varit ett sorgebarn. Kul om den varit bättre i år, eller spelar alla andra damallsvenska lag på Finnvedsvallen?

jon Jag var på Linköpings arena i derbyt mot Peking.. helt bedrövlig plastmatta. Spelat på bättre själv i pojkfotbollen

• jon svarade på detta.
    • jon gillar detta

Nu gillar man ju många spelare i Öster, men någon vidare musiksmak verkar dom dock inte ha. Vilket kanske brukar vara fallet med fotbollsspelare.
      Syftar på dagens Instagram inlägg från Öster.

Calle01 Låst artikel. Berätta gärna mer.

Det är en lång intervju, så svår att sammanfatta. Lätt värd de nio kronor Smålänningen vill ha för tre månaders abbonemang, skulle jag säga (och då ingår ju allt på smp , som Åby/Tjuredas matcher streamat, och alla andra gota/bln-titlar).

Men ett exempel:
      "Nu har ni tagit er till allsvenskan. Vad är nästa mål?
      – Först och främst att hänga kvar och etablera oss så att vi kan bli ett stabilt lag i allsvenskan. Det finns många exempel på mindre klubbar som lyckats med det. Titta bara på Mjällby i år, och lag som Sirius och IFK Värnamo. Vi har varit i samma serie i många år men gått från 37 till 65 miljoner kronor i omsättning, och nu siktar vi på 100 miljoner plus. Då kan man växa lite organisatoriskt, men om man inte lyckas hänga kvar så hamnar man i ett läge där man måste anpassa sig."

Någon som vet hur det gick med Thappers tråd gällande en Österröst i Tuttosvenskan?