Rodic är alltjämt en av spelarna i truppen med högst högsta nivå i mitt tycke. Han är viktig om han får till det. Jag skulle gissa att han har bäst poäng per spelad minut. Hannes är
det inte lätt att ha koll på som utomstående så jag har en lite mer förlåtande inställning kanske. Med det sagt fanns det såklart en hel del förbättringspotential i inslaget.

Själva vitsen med lag-genomgångar är att man är påläst annars är det ju totalt ointressant. Gissningar och raljerande tillför inget.

Ryltan

Spelar mindre roll när han i somras valde att kommunicera via media istället för internt. Han valde jaget före laget i ett prekärt läge. Rodic sorti i öster är förbi utgår jag ifrån. Hade jag varit rodic så skulle jag sökt mig efter andra utmaningar. Om inte så hoppas jag han har på sig varma kläder för det lär behövas såväl vår som höst..

Det som talar främst för Rodic är just det. Han är den spelare som övriga sverige har störst respekt för. Bajenfansen på jobbet är lite rädda för vad han kan göra, kan bli viktigt i några matcher under året

jon
      Han har också en vinter med träningsmatcher, cupspel och träningsläger på sig att bättra på relationen med Foyston och vara den bästa versionen av sig själv när det är dags för Peking i premiären.

Inte säkert att det kommer funka men konstigare saker har hänt.

Pånyttfödd Rodic vore oerhört värdefullt, frågan är om han har det i sig.

Ryltan

Inte särskilt många minuter men tar man bort skott och xG så är hans spider mindre än ett russin med 15+ olika metrics, Mörfelt framstås som Messi i jämförelse

Jag skulle älska (och inte bli förvånad) om Rodic återuppstår 2025. Men på tal om nåt annat: När man lyssnar på alla Allsvenskan-yadayada-poddar får man höra att Mjällby är smarta som fyller på bakifrån med future bloomer. Bland annat ansågs det genialt att sakta slussa in Kusu under andra halvan av 2024, för att blomma 2025. ---- Men vänta nu? Gick inte Kusu till Mjällby, fick starta, fick bänka och – till sist – fick sitta på läktaren? --- Jag tycker han verkar utslussad snarare än inslussad. Rätta mig om jag har fel.

Jockeluring instämmer till fullo. Mycket tacksam att vi inte har kvar Kusu. Otroligt låg verkningsgrad i sitt spel. Saktade upp i anfallen, tappade mycket boll i fel lägen och klagade mycket på sina medspelare. Fattar inte att så många låter sig bländas av honom.

Kusu svek oss rejält och det smutsiga spelet bakom kulisserna är något jag sällan skådat som Österanhängare. Om det var medvetet eller omedvetet spelar ingen roll. Men vi måste vara överens om att Kusu besitter en väldigt hög högsta nivå. Dock blev det bättre när han lämnade vilket blev en Win Win samtidigt som vi fick Cash.
        Kolla sortin som ABW gjorde istället, han är älskad och kommer också förbli det.

I senaste avsnittet av hans och von knorrings podd säger Olof Lundh att Mjällby plockar spelare som de vill från Öster. Julen är över men tomtarna kvar…

TuffeUffe Märkligt att von Knorring inte kan/vill/vågar stå upp mot sådana fake news. I fallet Kusu var det snarare Öster som plockade den miljon de ville ha av Mjällby trots utgående kontrakt efter säsongen och därmed belastade inte lånet av Höög-Jansson årets budget någonting. #winning

Redarmy88 Tror Kusu hade kunnat blixtra till som 8, när han använder sin fysik. Som 6 går det för långsamt när han har bollen.

Ironiskt nog blev resultatet av att "Mjällby plockar spelare från Öster när de vill" att Öster gick upp i Allsvenskan. Det hade aldrig hänt om inte rockaden Kusu-Höög Jansson blivit av. De får gärna göra det igen. Kanske sugna på att ta över Thorris kontrakt? Gärna med lite cash emellan. Att Lundh hatar Öster är en illa dold hemlighet. Ytterligare ett skäl att tycka illa om Landskrona Bois.

Nu har jag hört på avsnittet där Lundh och von Knorring listar nyårslöften som skulle passa olika klubbar. Det är Mjällby som är på tapeten och de får rådet att förbättra sin mediala profil (genom att Tom Pettersson ska ge ut någon form av bok) nu när deras enda konkurrent i deras region, Kalmar FF, har åkt ur Allsvenskan. Öster är bara en lillebror, som man plockar spelare från hur som helst. Äh, han vill bara provocera. Inget att bry sig om.