Öster i media
Snarare "Väänamo i media" men Öster nämns här och där och det är ljuvlig läsning!
[https://www.svenskafans.com/fotboll/reflektioner-kring-forandringarna-i-staben-676451]
Jockeluring "Man ska dock inte underskatta att osäkerheten som råder hos IFK, särskilt runt arenan, försämrar klubbens anseende. Jansson drog nog slutsatsen att Öster har bättre förutsättningar för att etablera sig i Allsvenskan i jämförelse med Värnamo."
Det händer så pass lite i IFK att Värnamo Nyheter idag har en toppnyhet med "Avslöjar"-karaktär som rubrik där nyheten är att de är nära att komma överens med en ny fysioterapeut.
Sigge
För egen del tippar jag Värnamo sist i årets allsvenska. Ibland blir jag nästan "orolig" att Billingsfors rekord från 1940-talet kommer att ryka.
Som upplysning till alla valpar och övriga ungdomar så är Billingsfors det sämsta laget som aldrig borde ha spelat i Allsvenskan. Man tog sig upp till högsta serien tack vare att Ingvar Rydell öste in mål för dem i serien och det påföljande kvalet mot Landskrona. Väl i Allsvenskan räckte inte Rydells medspelare till, man vann inte en enda match, och åkte ur direkt med dunder och brak. Rydell värvades året därpå till Malmö FF och vann där både skytteliga, SM-guld samt ofantlig ära i A-landslaget.
1 tillträdesförbud bara , sist i listan med sirus,bois,sandviken,mjällby, östersund och oddevold.
Ca 10 minuter med Jesper Jansson en timme in i Tuttosvenskan idag.
- Redigerad
Jesper Jansson med i dagens avsnitt av Studio Allsvenskan också. Runt 27 min in. Aktiv podd-dag för jj idag
Del 2 och 3 piffar kan ni lägga ut det? 1s den 23 december va jätte bra
ABW hyllar Öster stort och öppnar för att komma tillbaka i framtiden https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/adam-bergmark-wiberg-ska-flytta-utomlands-en-drom/
- Redigerad
Slangen Kommer ha svårt att släppa Abw. Mentalt. Identiteten för de senaste 3 åren. Kvalitén. För laget. För foten. Att komma in i en tid när vi spelade i superettan gör honom till allt annat än en guldgrävare.
Även om längtan för allsvenskan finns där känns det som att gänget inte är helt utan de som faktiskt tog laget upp efter alldeles för lång tid. Och särskilt den typen av matchavgörande spelare.
- Redigerad
Plantagenparkeringen Kommer ha svårt att släppa Abw
Jag förstår den känslan. Men jag blir så jävla glad när jag läser att ingen gett honom nåt skit och att han trivts så bra här. Det är stort. Allt detta sammantaget gör ABW till en perfekt ambassadör för oss. Han hjälper oss ju att värva spelare och kanske nå någon guldklimp på en hylla som vi annars inte hade gjort.
Så jag släpper honom med glädje faktiskt. Han förtjänar chansen. Vi förtjänar de möjligheter hans chans ger oss.
Zingo
Njae... släppa med glädje känns för positivt. Jag är glad för Adam, men jag är ledsen för att han lämnar. Ledsen, men inte alls arg eller upprörd. Glad för Adams skull, även om jag tycker han borde hamnat i Premier League istället för Koreanska andra ligan.
Kan inte heller låta bli att göra jämförelsen med en viss Kusu. För ett par månader sedan var de båda älskade nyckelspelare. Nu har en gjort sig omöjlig för alltid (hoppas jag iaf) och den andra kommer vara älskad för alltid.
Hasse-Hattrick känns för positivt
Glaset är alltid halvfullt
Kan någon lägga upp avsnitt 2 och 3?
I en annan tråd hade någon lagt upp en tråd där ni hade pratat med Jens Magnusson bland annat i avsnitt 1. Det skulle komma avsnitt 2 och 3 där dem bland annat skulle prata med Hasse Backe