Lexxy Afroman Asså hade kunnat förstp det om det var ett riktigt storlag, typ ifk gbg eller nåt. Då är det vad det är. Men Sirius? Vafan liksom
Anders Afroman DaKlonker ... Och Studio Allsvenskan misslyckades att ens nämna ordet "Öster" när de pratade om Sirius-Öster. Fan en bedrift. Birro påstod att han hade sett matchen, men sade inte heller ett ord om Öster. Däremot prat om nån jävla falsk Sirius-nia som inte spelade matchen, och om vilken dålig insats Sirius gjorde. Psykisk tortyr att lyssna på... Hade nästan glömt varför jag blev så glad under uppväxten när Öster piskade Stockholmslagen. Då blev både Fotbollskväll och DN tvungna att förhålla sig till Öster och till och med nämna Allsvenskans bästa anfallare/målskytt (Hans Eklund) vid namn.
Manne Anders till Kalmaritens försvar (en mening jag inte trodde jag skulle yttra) så återvänder han till Sirius-Öster senare i podden just pga att han kände att Östers fina insats ej fick tillräcklig uppmärksamhet. Kan förstå er som inte orkar lyssna klart, men rätt ska va rätt.
jon På en mättad marknad brukar det kunna vara smart att nischa sig. Istället för 14 poddar med samma innehåll kunde det vara smart för någon podd att rikta in sig på de lag som går under radarn i de andra utan att för den skull vara en nischad lagpodd. För mig är det mer intressant med Halmstad än Malmö eftersom de förra lär vara våra konkurrenter, de senare knappast
Anders Manne Aha, ok! Ja jag stängde av efter Sirius-segmentet. Tror inte jag återvänder, troligen inte heller till Tutto-podden och andra Stockholmspoddar. Kommit fram till att jag faktiskt skiter totalt i AIK, Djurgården och Hammarby, som tar upp 95 procent programtiden. Energiläckage att lyssna på dem.
jon Anders kul att Birro bedömer publiken på Sirius-Öster efter långsidan som syns i bild. Där var det 0 personer. Sen ofattbart att man väljer att filma från den sida där alla sitter och inte andra om laget kör på metoden att fylla ena sidan först snarare än utspridda platser
Calle01 Jag tycker Studio Allsvenskan har varit bra på att verkligen vara en allsvensk podd. Små klubbar som Värnamo och Halmstad har fått utrymme och inte bara storklubbarna. Men gårdagens avsnitt hade alltför stort fokus på AIK, Bajen och Djurgården. Mjällby är också en favorit, speciellt för Birro, och fick också stort utrymme. De får skärpa till sig annars får de byta namn på podden.
xonitex Längtar ändå till de här bilagorna inför säsongen släpps från kvällstidningarna med säsongstips etc. Ett tidigt vårtecken när man lackar på 08ornas kunskap om ens spelare i truppen.
TuffeUffe Birro känns ju enbart som att han gör detta för sin pengarna och inte för att han har någon särskild kunskap om eller kärlek till Allsvenskan. Tidigare uttalad Serie-A fantast. Han insåg väl att det var lättare pengar att göra på en Allsvenskan-podd. Han har ju konsultat för Örebro, Sirius, Mjällby och Degerfors och har spökförfattat Bosse Anderssons memoarer. Skapar ju trovärdighetsproblem om det inte var det redan innan. Blir rätt svårt att ta honom på allvar.
Calle01 TuffeUffe Birro står för underhållningen och de andra för den fotbollskunskap som finns i podden.
rasmooo Calle01 Djurgårdarn i gänget är så jävla kass, tror han vet bäst också och han från Kalmar orkar man bara inte lyssna på. Birro är kul, skriker högt om saker han anser är viktiga men är själv totalt ignorant kring annat. Bajaren är okej och mest lik mig i sitt tyckande.
jon Vad finns det för (all)svenska poddar etc? Studio Allsvenskan, Tuttosvenskan, Fans corner, fotbollsmorgon, fotbollskanalens podd, nån jag missat? Kvällstidningarna har väl varsin?
rasmooo jon ljugarbänken, dem går igenom alla matcher i allsvenskan. Enligt mig den bästa podden om allsvenskan.
stefanps Ska gästa TuttoSvenskan kl 14.45 idag för att prata om Öster 🎙️🔴🔵 https://youtube.com/@tuttosvenskan?si=pH3oHT8VXSeL0vmp
Rejkan https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Vz2lwV/tv-special-60-minuter-bara-om-osters-if-med-jesper-jansson
ZWEMPA Rejkan bra och seriös intervju med Jesper Jansson. Roligt också att man på ett seriöst vis analyserat truppen och att man inte som i många poddar bara är dryga.
Calle01 Öster gjorde en dålig match mot Häcken måndagen den 17 februari och förlorade med 3-0. Dagen efter kom Alla röster ropar Öster ut. Söndagen den 23 februari gjorde Öster en kanonmatch mot Sirius och vann med 3-0. Nu är det snart onsdag lunch och ännu har Alla röster ropar Öster kommit ut. Frustrerande! 🥺
Szabo Lexxy SPOILERVARNING för den som själv vill titta. Nyvaken Per Bohman har satt sig in hyfsat i Öster och betygsätter nyförvärven (mycket 2or och 3or på femgradig skala). Insatsen mot Sirius hyllas. Disco avslöjar att Gyamfis klausul inte är så hög, utan snarare 1-2 miljoner bara. JJ bekräftar att Alioum och Fransson är avskrivna. Alioum delvis för att det kom ut i media att JJ var den som var ute efter honom, vilket Omonia inte var så sugna på. Fransson hade man lite kontakt med tidigare men inte längre. Gällande fler nyförvärv försöker väl JJ spela ner behovet iom att det redan värvats många. Men framgår att Alioum, KHJ och ABW var ”drömvärvningar” som sprack så mellan raderna ändå tydligt att man jobbar på att försöka få in något annat istället.