Niva pratar lite om Atibas tid i Öster
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mQKQ1O/vm-ibland-ar-fotboll-en-ratt-rutten-javla-sport
Öster i media
- Redigerad
Apotekaren riktigt bra text. På nåt sätt känner man igen sig i Kanada, undrar vad det kan bero på?
Gissar att det finns fler än jag som sa upp Discovery för att man kunde se Superettan via CMore som Teliakund säsongen ut. Någon som hört om de kommer skriva samma deal även för 2023?
Tycker det är dags för en ny intervju med Vito. Det var ett tag sen och vore på sin plats. Viktigt med att synas medialt av flera olika anledningar. Då tänker jag en intervju som öster gör själva likt de tidigare.
Vito kommer ta oss till toppen av Allsvenskan och vårt nästa sm guld är helt övertygad om det.
Finns bara en sportchef som kan "talk the talk and walk the walk" och de är Super-Bosse. En sportchef ska inte bedömas hur skön han är i media och det är nästan beundrande hur lite som sippras ut från vår superduo. Som jag har sagt tidigare så händer det mycket bakom dem stängda dörrarna
Det är klart, å det tror jag alla förstår. Men de blir ju lite tråkigt utan rykten och förhoppningar. Speciellt när det är de enda man har under den allt för långa vintervilan.
Runki kom som en vulkan från ingenstans för några veckor sen och jag teasade ut en innan FK fick nys om det. Får väl ändå ses som rätt mycket eller?
Jo men de är klart - sen är de ju lite kul med vilda spekulationer utan grund med. Heter ju silly season av en anledning å man blir lätt bortskämd. En veckas reportage med dagbok från island till total tystnad - det är en sak när truppen är officiellt spikad, men nu vet man ju att saker är på gång å då vill man ju veta och tycka
I Studio Allsvenskans avsnitt från den 12 december (ej Patreon) finns det lite grejer som kan intressera en Öster-supporter. I slutet det av avsnittet pratar de om Pål The Wall, som tydligen har en Öster-tatuering på armen. Tidigare i programmet har Marcus Birro fastställt att Trelleborgs FF går upp i Allsvenskan nästa säsong.
Tror inte han kan nämna 3 spelare ens
Hansen
https://www.minboll.se/article/osterlegendaren-pal-the-wall-oleo-var-ett-fantastiskt-stalle/
För er som inte kan låsa upp kan jag meddela att han har Österemblemet tatuerat på ryggen tillsammans med övriga klubbar som han representerat. Brynäs sitter på armen