Det är så weird att Ingmar Nordströms Orkester förutom ett par Österlåtar också spelade in sin version av den här EF-hiten redan 1970.

Fantastisk läsning. Om jag inte minns fel hade Öster-koncernen drygt 32 miljoner i omsättning förra året. Jens skriver att omsättningen kommer att hamna runt 50 miljoner för i år. Otroligt bra jobbat, alla inblandade. Personal, sponsorer, men även vi supportrar som t ex hänger på Öster-gatan innan matcherna, köper lotter etc.

Calle01
    Ja det studsade man verkligen på. Sanslöst bra att lyckas öka omsättningen så mycket ett sådant här år.

Calle01 Nja drygt fötti mille var det väl? Fortfarande en väldigt bra utveckling.

Kalle Dahl Kanske du har rätt. 20 % i så fall, vilket givetvis är bra också. Inte bara omsättningen det var kul att läsa om. Det görs så mycket bra saker så man nästan blir tårögd.

Lite svårt att jämföra då vi har en egen arena. Bidrag,
      hyres- och restaurangintäkter gör att vi i Superettan har större intäkter än t ex Halmstad. Men visst närmar vi oss...

Att vi numera har restaurangen inom koncernen lyfter naturligtvis omsättningen med några miljoner. Köpa in mat, laga och har personal kostar en del. Glädjande att den försäljningen gott och väl verkar täcka kostnaderna, inte så självklart i restaurangbranschen. Det jag vill säga är att en högre omsättning per automatik inte ger en bättre ekonomi, men bra skött är en högre omsättning över tid en fingervisning om det sportsliga utfallet.

Sigge Konceptuell justering skulle kunna ge ännu bättre resultat. Porrklubb med 20% rabatt för den som vill dra en lina? Eller tror vi att det kan komma att skada varumärket? 😎

4 dagar senare
          7 dagar senare

Greens_axel

Kanske inte supermediatränad då jag inte tror han sagt på samma sätt om Smålandsposten ringt honom men samtidigt uppfriskande ärligt.

Österhataren Göran Bohlin på Aftonbladet har tippat Superettan. Det är låst för Plus, men jag tippar att han tippar Öster på 8e plats ungefär.

• jon svarade på detta.

Hasse-Hattrick var förra säsongen första där Öster topptippats och sen hyfsat levererade?

Någon som har plus som kan skriva hela Kamikaze tipset här?

Öster ligger på tredjeplats efter Örgryte och vinnande Helsingborg:

"3. Öster
            Det snackas vitt och brett om allsvenskan 2024 i Växjö med omnejd och visst finns det fog för viss kaxighet. Klubben har bra ekonomi, en äregirig tränare och en trupp under stadig utveckling. Vad som fattas för att jag ska tippa dem ännu högre? En spelare som snudd på garanterar 17-18 mål över 30 seriematcher."

"16. Gefle

1. Utsikten
              2. Östersund
              3. AFC Eskilstuna
              4. J-Södra
              5. Sundsvall
              6. Brage
              7. Västerås
              8. Skövde
              9. Örebro
              10. Landskrona
              11. Trelleborg
              12. Gais
              13. Öster
              14. Örgryte
              15. Helsingborg"

Hur motiverar han att HIF ska vinna? Tappar de Ali, vilket känns rimligt, har de väl på pappret ingen vidare trupp i nuläget. Loeper är väl den som känns intressant.