Redarmy88 Yes, jag kanske skulle vara tydligare att jag har ett SmP-abonnemang och därmed kunde läsa den... 😇 Just delen om East Front är extra fin, så jag klipper in den här med en tydlig källhänvisning:
East Front bildades 1992 av ett gäng Lammhultsgrabbar. Grabbar som jag själv vuxit upp med men som jag kanske inte trodde var intresserade av att följa Öster. Jag kom ihåg de första exemplaren av Öster News där det var både högt och lågt. Vi spelare fick både ris och ros och vi spelare hånade varandra rätt mycket när kommentarerna inte var så positiva. Ett exempel är de tecknade bilderna i tidningen på Stefans Paldans inlägg som East Front tyckte mest hamnade mot Värendsvallens gamla anslagstavla bakom ena målet.
Med tanke på hur klubben farit mellan divisionerna så har East Front alltid varit väldigt lojala mot klubben. De har verkligen stöttat klubben i vått och torrt. Därför är det extra roligt att se årets ökning av klackmedlemmar, det började väl redan i förra årets kvalmatch mot Varberg men har hållit i sig under årets säsong och de har skapat en stämning som är värd en allsvensk plats. Ett tecken på att East Front är trogna supportrar är Tobias Levinssons nominering till Sveriges största supporter, han var en av grundarna av East Front. Han lever verkligen för Östers IF och jag hoppas innerligt att han vinner och får ta emot priset när det delas ut i januari 2024.
Källa: https://www.smp.se/sport/sa-mar-osters-if-just-nu/