Hansen
Gjorde slag i saken och skickade ett mail till Öster med förslag på musik vid matcherna. Lägger ut det öppet här om fler vill mailbomba Öster mer med liknande förslag för att visa att vi inte ha radiomusik utan Österkoppling på matcherna.
”Hej!
Du får gärna vidarebefordra det här mailet till den som sköter om musik vid Östers matcher. Utöver att spela hymnen som görs så bra som det gör nu och ”Gör som solen” vid mål och segrar har jag ett par förslag till istället för att spela radiomusik utan koppling till Öster.
En Österlåt som jag var med och skrev men som konkurrerades ut av Ola Salos låt vid tiden och därför släpptes först för ett par år sedan är Staglabergsmarsch och kan ju spelas typ 20 min innan match när publiken börjar strömma in:
Sedan har Så Mycket Bättre-aktuella Staffan Hellstrand en låt han gjorde som är helt okej. Finns här i sin helhet som poddavsnitt av Radio1930:
Så har vi en låt av den världsberömda författaren Jonas Jonasson som ju är stor Östersupporter. En hel del av East Fronts rävar var med och körade på denna:
Vidare har vi ju gamla Österlåtar som är väldigt härlig känsla och sväng i gjorda av Ingmar Nordströms orkester. Finns inte på Spotify men kan hjälpa till att få fram dem om det önskas spela lite äldre musik (ca 70-tal).
Sedan en special request som kan uppskattas av all publik men som också kan få folk i sång:
Ett sorts soundtrack för supporters i år då den redan sjungs på läktarna:
"VIIII SKA TILL AAALSVENSKAAAN"
Väldigt tacksam om det här kommer fram till match-DJn.
Ha ett fint 2024 så ses vi på tåget till Allsvenskan!
Mvh
Peter Hansen
Östersupporter”