fåtöljsupporter a.k.a. fr Svårt att tolka vad egentligen JJ ville. Men min bild av JJ efter hans uttalanden i diverse poddar är att han absolut inte ville vara inblandad i det direkta anskaffandet av spelare. Utan snarare operera på en nivå över detta.
Han hatar att värva spelare så mycket? Och trots det, så är det första han gör i blåvitt att värva Alioum. Jag tror att han är trött på att behöva stå till svars. Är du direkt ansvarig för värvningar så kommer du få en massa skit, för det är så det fungerar. Är man en mer anonym tjänsteman så duckar man allt det. Bekvämt.
fåtöljsupporter a.k.a. fr Däremot blir jag lite konfundersam när han benämner att akademichef är en väldigt teoretisk roll och att Järdler är mer av en praktiker. Så hur bra kommer det att gå?
Förstår det som att (Ola tycker att) Järdler är bra på hantverket, på träningsmetodik osv och på att lära ut det. Akademichef är (i Olas värld) traditionellt någon som fyller i papper för att klubben ska ranka bättre i utvärderingar. Båda rollerna behövs så det blir en lek med titlar. Att de ska dela kontor indikerar ju att han tänker sig viktiga uppgifter för Järdler iaf.