Ols Finns många spännande terapier i öst. Har själv provat denna. Det verkade vara en kul grej att "skriva hem om". Men fick då skriva på ett intyg att jag gjorde det på egen risk då jag inte hade någon läkarremiss. https://www.estonianspas.eu/en/treatment/mud-therapy/mud-wrap/
PeterHansen JFA Långt off-topic nu men där kan man ju nudda vid det faktum att vården enligt min uppfattning tyckts föredra en sjukgymnast före en kiropraktor. Jag har förutom Miraklet i Degerfors -97 väl aldrig kommit så nära en religiös upplevelse som när jag besökte en kiropraktor som med ett par ”knakningar” förvandlade ett ben som var flera centimeter längre än det andra till samma längd. Menar att en osteopat troligen också kan göra nytta även om sjukvården kanske inte ser med så blida ögon på hen. (Det här är väl kanske lite ontopic ändå eftersom Östers osteopat dök upp i Östers medier.)
Svensson 2025 till trots så är det många som inte är övertygade om att vetenskap är vägen att gå. Kiropraktik, naprapati och osteopati förekommer i många idrottssammanhang trots att det inte finns några seriösa vetenskapliga belägg. Jag skulle tro att rätt många av elitlagen i Sverige har kiropraktiker, naprapater och osteopater i anslutning till sina A-lag
PeterHansen Svensson Minns att Öster redan på 90-talet hade en naprapat som brukade stå med på lagfotot: Rurik Bonnevier.
xonitex PeterHansen han är fortfarande aktiv som ackrediterad genom regionen och håller till på idrottskliniken 🙂.
PeterHansen xonitex Förlåt för sen på bollen men insåg var man mer minns Ruriks namn från: på skivkonvolutet till ”Gör som solen (gå upp i Öster)” omnämns ”Mittfältets maffiga kör” som består av Wibbe, Ulrik Jansson, Landberg, Janne Jansson och naprapaten Rurik. 🙂 Så när Öster gör mål och vi hör denna sång är det alltså delvis naprapaten (förutom bl a Hasse Backe) vi hör. Kan dagens osteopat sjunga så kanske han kan vara med i nästa Österlåt.
PeterHansen https://www.smp.se/sport/minusgrader-stoppar-inte-oster-ett-karaktarstest/ Om ABW valde försäsong med Öster för att få mysa inne i Tipshallen är han nog klar nu. 🙂
Slangen PeterHansen ”Vi är här för att jobba och jobbar efter de förutsättningarna som finns”, är ju dock ett lite märkligt uttalande. Förutsättningen är ju att tipshallen finns.
PeterHansen Slangen När Bolltältet blåste ner varje vinter var Tipshallen 1X2 ett efterlängtat tillskott där man hade sneglat mot motsvarigheten i Jönköping i några år. Byggdes en i Luleå också men annars rätt unikt i Sverige åtminstone på den tiden (1989 invigdes vår). Med det sagt har det väl klagats många vårar sedan dess över att Öster inte tyckts redo för att komma ut på de dåliga planerna, börjat varva igång först på sommaren för att sedan vara redo för… Österhöst. Så tycker nog Mölder har en poäng ändå, särskilt om konstgräset i hallen dessutom är så uselt som det sägs. Ovanpå allt detta säger man väl ofta att vintrarna var mer snöfyllda förr (just denna januari känns det fel att skriva detta) och då kanske det var ett större behov av att komma in i hallen, särskilt då det inte fanns så många konstgräsplaner på den tiden utan mest bara grusplaner att nyttja under vintern.
Slangen PeterHansen Ja jag ifrågasätter inte själva beslutet att träna ute. Däremot är det ju defacto fel att hävda att man tränar ute på grund av att det är de förutsättningarna vi har.
PeterHansen Slangen Ja, bra poäng. Undrar vad klubbar i alla städer som inte har vår möjlighet att träna på fullplan inomhus tycker? Några kanske inte har intresset men gissar att en del tycker att Öster är bortskämda med möjligheten som man nu inte utnyttjar. Själv är jag kluven, det får väl visa sig om det blir bra resultat i seriespelet och utifrån det kanske man kan dra någon slutsats.
Ryltan Skaderisken ute är i mitt tycke skäl nog att träna inomhus när det är minusgrader utomhus. Allt annat är vansinne. Vi hinner nog varva upp ute sista månaden/månaderna. Machotrams som kan bita en i röven.
Ostertillsjagdor Om något knä går sönder kommande dagar förväntar jag mig att samtliga som vart med o fattat besultet att träna ute avgår med omedelbar verkan.
PeterHansen xonitex Ja fast isåfall bortser han ju ändå från att förutsättningarna att träna inomhus finns på vissa platser - inte minst just där han är. Men poängen kan ju vara att förutsättningarna för att spela cupmatcher på vintern och tidigvårmatcher på lite dåliga planer är det som gäller i Sverige och där är han rätt på det. Fotboll ska inte spelas inomhus hur mycket man än tyckte om Hallsvenskan. 🙂
El_barto "Annars finns det en jävla massa undanflykter och det kan vi inte hålla på med" Jag är fan Team Mölder nu!
Ruuben Mölder fick mycket beröm av Filip Olsson från sin tid i BoIS, i intervjun med ”E de Hörna”, Rak, ärlig, tydlig, tuff och rättvis va ledorden.