Såhär går diskussionerna just nu i Lakers Lakejer, är det där vi vill hamna tillslut som supporterförening?

Är det så här vi vill ha det på ståplats? Där man blir tillsagd för att man visar känslor under en match Det är ju inget äldreboende för fan

Att smp släpper fram en insändare med så vaga fakta är för mig ofattbart.
Tycker att vi bör ta avstånd från SMP fram tills att de tar bort insändaren och källgranskar den, eller ber om ursäkt till East Front för denna smutskastningskampanj.

Redarmy88 Ja verkligen, detta är fan oacceptabelt beteende, jag blev väldigt förvånad när jag såg den och tänkte hur fan dom kunde släppa fram den.

Nu kommenterar Filip Elg insändaren

Redarmy88 bättre och mer konstruktivt att typ styrelsen skriver ett sakligt svar med korrekta uppgifter. Dumhet är rätt enkel att klä av.

Man verkar numera sova på SMP-redaktionen. Publiceras vilken skit som helst denna helg och förra helgen att 80 pers slogs i Rydaholm.

Skrev han i en insändare till Smålandsposten att vår nya målvakt Robin Wallinder, snart 25 år, är en ”sannolikt mycket omogen yngling” och fick med det i pappersupplagan?

Jag skäms över att vara över fötti år å skribentens vägnar. Att man med en sådan kort och usel text kan skriva så mycket dynga som dessutom tillåts publiceras gör att jag inser att det är mitt och mångas ansvar att nu bara fortsätta sprida positiva budskap kring supporterkulturen kring Öster för att försöka väga upp för vad rättshaveristerna håller på med.

Bara att instämma med föregående skribenter - patetisk insändare. Tycker Wallinder har en mycket mogen och balanserad syn på supporterkulturen. Långt mycket mognare än insändarskribentens.

Nu går dom igång på SMP och försöker friskriva sig sitt ansvar

Lite balansering av det hela. En insändare är en insändare och inget smp behöver stå bakom. Sen kanske välja att ta in eller inte, hur det presenteras och om kräver faktiskt underskrift.

För mig är det stor skillnad jämfört när man rapporterna från Värnamo-matchen.

Folk får tycka och skriva olika i insändare. Finns massor av insändare jag läst genom åren där jag tycker det finns direkta faktafel. En del av demokratin,Smp och EF forums största fördelar. Trivs man inte med det finns alltid Ryssland att emigrera till. Om man nu vill begränsa folks skrivna tankar på riktigt.

Sääf Sr Klart det stämmer, men om jag skulle skicka in en insändare som säger att alla som jobbar på skatteverket skattefuskar utan någon som helst substans, vart ligger resonen i att denna text ska publiceras? Opinion i sin ära, men det borde väl finnas en kravställning nånstans som publicerare?

devve jo, de måste ju göra en avvägning. Att kräva att man står bakom det man skriver med namn kan ju vara ett sånt steg tex. Men den fria opinionsbildningen i form av insändare i tidningar o annat är en inte alltid lätt balansgång.

Och forfarande - stor skillnad på insändare och tidningens egen rapportering.

Att ens debattera med en person som har en så skev bild av Östers nuvarande supporterkultur är mer eller mindre lönlöst. Jag är inte direkt emot att Jens vill skriva Östers syn på det hela, men tycker nog att man bara kunde låtit det vara.

Bojkott av SmP är inget jag personligen ställer mig bakom. Lika lite som jag stödjer de som vill att vi ska blocka personer på det här forumet för att de har fel åsikter.