Först vill jag poängtera att det inte är jag som skrivit insändaren. Ordet slödder är ett ord jag känner till väl men använder rätt sällan.
Böss har jag dock aldrig hört talas om och likväl aldrig använt. Bara så vi har det klarlagt innan jag får det kastat över mig ( också) .
Kan vi försöka se denna diskussion ur ett nyktert perspektiv tack ?
Ingen vill bli kallad för ett slödder oavsett ålder och generationstillhörighet. Sen förstår jag inte vad insändaren skulle ljuga om. Vi har sett en växande skara på södra stå som gillar bengaler och som tar på sig maskering för att dölja sitt ansikte. Det är så verkligheten ser ut.
Om man sen är för eller emot bengaler är en annan sak. Det är fullt subjektivt. Vad som inte är subjektivt är vad lagen säger om bengaler och maskering. Det är olagligt helt enkelt. För er som vill veta mer om det så har jag lagt upp en video på ämnet " huliganism" här på forumet.
En ny lag för i år är att det är olagligt att ha maskering över ansiktet på idrottsevenemang. Kika in videon. Det finns mycket matnyttig information i videon som alla supportrar behöver ha kunskap i.