Det har inkommit en till idiotisk insändare till SMP som återigen försöker ge väldigt skevbild och vinklad bild av verkligheten utav hur det ser ut på Östers matcher, sedan svarade även någon på den insändaren och bemötte lögnerna, fast den här gången så var det inte Jens Magnusson som svarade.
Gubbjäveln skriver följande i ett citat: "I övrigt är det självklart så att det stora flertalet av East Fronts medlemmar finns på arenan för att titta på fotboll och ge sitt stöd åt Öster. Jag har i många, många år haft den största respekt för East Front och deras engagerade medlemmar, och det har jag alltjämt. Men det har bildats en svans av åskådare som synbarligen inte har fotbollsunderhållning som sitt stora intresse. Dessa individer, med eller utan maskering och medhavda pyrotekniska pjäser, kallar jag ”slödder och böss”. Någon bättre benämning kan jag inte finna.
Snart börjar seriespelet. Jag hoppas innerligt slippa se rök från bengaler som kastas från supporterläktaren. Jag hoppas också slippa höra nidramsor om domare och poliser från läktaren. Och jag utgår ifrån att Östers ledning agerar direkt och beslutsamt om det trots allt skulle hända otrevligheter."
Tydligen så får man inte enligt gubbjäveln sjunga "nidramsor" om domare eller polisen. Är det i Nordkorea vi lever i tror han?!
Sen så bemöter den yngre personen i fråga i den andra insändaren lögnerna och reder ut frågetecken och avslutar insändaren väldigt bra som bör sammanfatta hela den här diskussionen: "Jag har full förståelse för att du har en annan åsikt än mig, men jag tror att detta kan vara lite av en generationsfråga. Du har uppenbarligen följt Öster länge, och jag tror att de som delar dina åsikter faller in under samma kategori. Samtidigt ökar både publik och klack på Visma Arena, och det är yngre människor som börjar hitta in till gemenskapen runt Östers IF.
Generationsväxlingar och föryngring gör ont. Vi måste bara göra det utan att hänga ut ledningar, nyförvärv och enskilda supportrar i insändare under parollen att dessa är, som du så fint benämner det, ”pöbel, slödder och böss"."
https://www.smp.se/insandare/replik-fotboll-ska-vara-gladje-inte-huliganism/
https://www.smp.se/insandare/replik-en-god-matchupplevelse-for-dig-ar-inte-detsamma-som-en-god-matchupplevelse-for-mig/