Valance Jag funderar lite och jag undrar om någon vet för jag är själv lite osäker, hur blir det om Öster vinner första matchen hemma men förlorar borta, vem är det som vinner kvalet då? Är det den som har gjort flest mål?
Hansen Valance Man räknar ihop resultaten och det är laget som har bäst målskillnad från dessa som vinner. Bortamålsregeln där man dubblade antal mål gjorda på bortaplan är bortplockat. Öster åkte ur UEFA-cupkvalet 2004 pga det då vi spelade 2-2 hemma och 1-1 borta mot lettiska Metalurgs från Liepaja. Och alltså åkte ur utan att förlora en enda match i turneringen. Men blir det två oavgjorda resultat nu eller om lagen gör lika många mål sammanräknat över båda mötena så går man till förlängning. Ett exempel inför kvalet är att vi vinner med 2-1 hemma men sedan vinner de med 4-2. Så missar vi uppflyttning. Blir det däremot 2-1 i först till oss men 3-2 till dem i andra går man till förlängning där 2 x 30 minuter. Har ingen avgjort efter det så blir det straffar.
Plantagenparkeringen När Öster rök mot Frej, var man då på pappret ett bättre fotbollslag? När Öster möter ett Varberg eller Degerfors, kan man då vinna trots att man är ett sämre fotbollslag?
Villenyblom Plantagenparkeringen Varför skulle man inte? Det är ingen skräll ifall vi lyckas slå dem. Avståndet mellan oss och Varberg är betydligt jämnare än HIF mot HBK förra året tex
Oldtimern Klart man kan vinna, men inte om man visar för stor respekt, Varberg är inte mycket bättre än öster, försvaret mot MFF var ju under all kritik,
Jockeluring Varningar / avstängning i sista matchen, tar vi med oss det i kvalet, eller skjuts det till starten av nästa säsong? Kan ju påverka startelvan mot Trelle.
Hansen Jockeluring Om du hade orkat lyssna på hela ARPÖ hade du fått Dans info om att enbart röda kort tas med till kvalet.
Jockeluring Hansen Lyssnar nu, otrevliga människa :-) . Har redan förstått att jag frågade för tidigt. Är framme vid eminenta HH nu! #påjobbiamsterdam
Hansen xonitex Jag har inte svaret på det men har för mig att det endast är direkt rött som man tar med sig över i annan tävling, t ex in i ett kval eller till premiären av nästa säsong.
Hansen Labila Kabila Med det avslutande ”Nu spänner vi bågen – mot Allsvenskan!” skulle man velat att vi för denna match återhämtade William ”Wilhelm Tell” Thellsson och Gustav ”Tempelriddaren” Ahrn. 💘
Calle01 För oss med årskort gäller halva priset (100 kr för sittplats resp 60 kr för ståplats oavsett kategori). Men bara i Biljettservice på Visma under torsdagen och fredagen denna veckan. Öppettiderna är 14-18 imorgon och 11-15 på fredag. Glöm inte att ta med årskortet.
Lindstig Calle01 Klassiskt Öster att inte kunna erbjuda årskortsinnehavarna samma lösning digitalt. Inte lätt för alla att kunna ta sig till biljettluckan på utsatta tider. Själv betalar jag gärna fullpris men det är principen det handlar om.
Ruuben Alltså det här med straffar är ju så vidrigt. Tänk att åka ut på en straffläggning, fy fan. Hoppas verkligen vi avgör på 180 minuter. Men satan va taggad man är på kval nu!