Måste lyfta Andre också. Vi har fått en målskytt i laget, som levererar även mot bättre motstånd. Ska bli spännande att se vad det landar i.

Idag var första gången på bra länge jag såg en tendens till ett rakare och snabbare anfallsspel. Bra, fortsätt så. Bygg på det.

Rodics 3-0 var fantastiskt.

Kul att vara gång igen! Om matchen, som jag främst ser som en betydelselös träningsmatch i januari och inget annat, så känner jag främst för att börja med att citera Tufa:

EASY EASY BRAVO BRAVO

Men låt oss för den sakens skull lägga till lite annat också.

• Raka och snabba uppspel, och bra hemjobb över hela banan. Väldigt mycket fokus på att spelarna skulle vara rätt positionerade hela tiden - var Tufa tyst mer än 5 sekunder någon gång?. Känns som en grej som laget tagit till sig och pratat om redan.
    • Hoppas att jag inte får äta upp det här, men "Preka" känns som en stabil liberomålvakt med fint spelsinne. Sattes inte på några övriga prov, så svårbedömd.
    • Herdonsson lirade högerback som att han inte hade gjort något annat. Ja ja, det är lätt att sväva iväg, de unga spelarna har ofta en peak så här dags på säsongen för att bli mer "som förväntat" längre fram, men för helvete - det är ett ämne! Berika!
    • Samtliga nyförvärv levererade för övrigt efter förväntan. Jäkligt kul att se dem.
    • Theo. Måtte det inte vara nåt allvarligt. Fan vad jag lider med grabben, riktigt bra insats.
    • André har absolut det där lilla extra, men sådär snälla kommer inte Superettabackarna att vara mot honom när det gäller något.

En av rubrikerna i Hallandsposten är; "Mer orolig om det hade sett fantastiskt ut". Då jag inte har inlogg till den tidiningen kan jag inte se vem som sade det. Men jag, vars lag såg fantastiskt ut, hade mått sämre om Öster spelat som Halmstad.

Hansen
      Som sagt så skiter Haglund i resultatet. Från Hallandsposten:
      "Men Magnus Haglund föreföll inte allt för oroad efteråt.

– Resultatet som sådant lägger jag inte någon vikt vid. Det tar ett tag innan samhandlingen sitter när man spelar med nya spelare. Det kombinerat med att vi är nere i en ganska tung träningsperiod gör att det blev svårt på ett underlag som är väldigt snabbt, säger HBK-managern."

(Kopierat från hbk SvenskaFans, jag har inte inlogg på tidningen.)

Slangen haha, spännande.
      För det första är det spännande hur dessa försäsongsplaner inte är något för Malle.
      "Det går ju inte att spela där inne" när jag beklagade mig om mina frusna tassar och propsade på om Tipshallen (då jag vet att han varit upprörd över ljuset i den tidigare, men verkar som gräset, luften, värmen, läktarna... också är fel).

Och det kändes som om hans humör störtdök efter den inledningen av andra halvlek.

Men vi är ju alla oroliga för olika saker.
      Till exempel så var jag orolig inför matchen (och även i halvtid) att det var för tidigt att matcha när vi har så många nya spelare i laget och oroade mig för brakförlust.

Om vi kan föra spelet i år så pass bra behöver vi ingen bollskicklig nr 9 så länge vi har en som ”bara” kan peta in mål. Spännande med AG, gör mål när han vill.

Runki blir ett rejält uppsving på vänsterkanten.

....så där´ja, då var allsvenska platsen redan clearad, känns bra att redan veta nu att vi springer hem denna serien enkelt utgående från att alla matcher lär se ut som den nu mot HBK. Nya tänkbara namn in inför allsvenskan i november?

ubie67

Mpappe, pedri, gavi och Jan oblak är väl de minsta man bör plocka in? Går endrick lösa från sitt förtidskontrskt med real? Han visste ju inte att öster skulle va så här bra nu ju…

Mer hybris åt folket!

Men men. Vänta bara tills vi torskat med 0-5 mot Länslaget och forumet flödar över i hur många lokala talanger vi har missat.

Jag sladdar in i Tipshallen på fredag från Sthlm. Kommer det att säljas merch från eastfront och öif?

Gurra Ahrn utgår från länslagets trupp och ersätts av Endrit Spahiu från Älmeboda/Linneryd.

Ols

En yttermittfältare alltså. Är väl knappast någon som är aktuell att ta in i nuläget med tanke på vad vi redan har på kanterna.

Berätta gärna för oss utestängda vem det är.

• KAX svarade på detta.