Zingo Kort rapport efter första: 2-0 till Öster, båda målen av Bonnah. Kusu och Söderberg gillar vi på läktaren lite extra. Provspelande Hassan var anonym i början, men har tillhört Länslagets bättre i slutet av halvleken.
VV-Oppnasitt84 Hansen Såg inte hans namn i ditt inlägg eller så hann du redigera. I vilket fall som helst så sitter han ju på bänken ändå tydligen och grafiken som var fel.
Hansen Vito i pausen: egyptiern har inte visat något. De har ju inte haft så mycket boll. Vito tror inte egyptiern kommer träna med Öster. Och han ställer motfrågan ”ja finns det någon Mr X?” 🙂 Jag tror inte det är någon större värvning mer på gång av typen Rodic. Men någon back blir det nog om man inte tar in Pavic igen.
mrpicture Jag vill ha tillbaka de blå byxorna i matchdressen! Just nu ser det ut som ett helrött, bonnaängagäng från någon obetydlig avkrok och småhåla typ *almar, usch och fy!
Hansen mrpicture Är ju bara ett försäsongsställ som Gustav Thiel tyckte var skitcoolt inför cupen ifjol. Tycker själv inte det är något bekymmer då det enbart är försäsong och det är rätt snygga tröjor i sin avskalade stil, enligt mig. För övrigt: fint mål av Max!
Slangen Hansen I efterhand sa väl Thiel att man fick de helröda dräkterna för att det var de enda som gick att få tag på på grund av leveransproblemen efter corona och annat. Han hade velat ha röda och blå.
mrpicture Hansen Det låter ju bra att det är ett försäsongsställ, värre att någon inom Öster tycker det är coolt, men han kan ju ha andra kvalitéer ;-). Öster är för mig, är rött och blått, inte vitt och rött. För övrigt så anser jag detsamma Snyggt Max!!
Hansen Christian Stridh på presskonfen efter matchen: -Vi är inne i en tuff träningsperiod. Resultatet struntar jag i.
Hansen mrpicture Ja det är ju förra säsongens försäsongsställ om du minns från cupen då. Givetvis byter Öster inte bort sina blåa shorts i det ordinarie stället. Däremot skulle jag själv inte ha något emot om man hade testat någon lite ny variant av stället med extra blått på tröjan, ska ju vara typ lika mycket rött som blått i stället som en helhet för mig. Inget vitt helst då rödvitt är Kalmar för mig.
Sääf Jag tycker Max, Söderberg, Starke, och Runar (vilka lungor!) stack ut idag. Hannes och Herdonsson fortsatt spännande. Bonnah och Isak, känner jag att en av dom är överflöd. Just nu är Herdonsson given HB för mig.
Calle01 Bonnah och Isak får svårt att peta Adam och Rodic. Men samtidigt behöver vi ha alternativ vid skador och avstängningar. Om Max kan visa sig vara bättre än de två känns det som överflöd, men jag tycker inte vi är där riktigt ännu.
rapparee_1 Herdons och Max intuitiva samspel är nästan kusligt bra. De hittar varandra utan att ens titta. Ska bli spännande att se hur långt de fyra egna ungtupparna kan gå.
Zingo I andra halvlek tyckte jag att Max stack ut. Provspelande målvakten ställdes inte på några större prov så svårt att bedöma. Ska också berömma Runar på vänsterbacken, vilka jävla lungor.
Hansen Zingo Även tidigare skribent hyllade lungorna och i sändningarna samma sak men för att vara lite motströms här: har han haft bollen något att tala om eller slagit några fina inlägg? Och var är de långa inkasten? 😃
Anders Pelle Otroligt fin i passningsspelet, läser spelet bra, kreativ och vass framåt. Lite klenvarning bara i vissa närkamper, får se hur det blir mot lite tuffare och mer fysiskt motstånd. Håller han för det också = givet förstaval på högerbacken.