Jag föreslår att vi fr o m kommande match mot ÖIS bryter ut själva matcherna från den här tråden och skapar separata matchtrådar, den här tråden funkar perfekt för mer allmänt snack kring försäsongen.
Med det sagt, här kommer lite spelarbetyg:
Prekovic - Man är ju inte van vid den här typen av målvakt direkt, så det är lite med hjärtat i halsgropen. Hoppas att han håller sig lite mer traditionell när vi spelar på gropiga SE-planer. Men i allt övrigt en klippa. Skön figur.
Herdonsson - Så kom det, han fick möta en riktigt bra vänsterkant med SE-mått mätt och så är hybrisen i forumet borta. Behöver självklart tid att komma in i det. Men fortfarande ett fynd och fortfarande helt rätt att ge honom förtroende.
Berg - Ser han inte ovanligt pigg ut för att vara i försäsongsmode?
Starke Hedlund - Ett fynd. Känslan man har med honom är att man vill ha honom i sitt lag.
Sigurgeirsson - Hybrisen är total.
Hauksson - Bättre nu än senast, det blir liksom mer hans typ av match när det börjar smälla lite.
Kusu - Fick inte lika mycket tid på sig och tappade humöret (och spelet) lite efter hand. Fortfarande bland de bästa på plan dock.
Bergmark Wiberg - Jamen sådärja! Började lite avigt och överarbetande men kom in i det väldigt fint.
Söderberg - Säger det igen, som vi saknat den här spelartypen. Men i några lägen igår: Skjut bolljäveln i mål istället för att dutta.
Kozica - Är det samma kille som förra året? Och om så är fallet, vad fan hände? Pigg, bra, konstruktiv, enormt hemjobb.
Westermark - Samma kille som förra året. Som jag hade hatat honom om han inte spelat i Öster. Nu älskar jag honom.
Adolfsson - Stor, stark och alldeles, alldeles underbar.
Bonnah - Pigg och mer harmonisk nu. Spännande konkurrens nu.
Magnusson - Se Kozica. Vad fan hände?
Ljung - Lite, lite mer att bevisa. Man kan se att det finns där men får inte ut det riktigt ännu.
Bladh Pijaca - En blivande storspelare om han får vara frisk och får lite speltid då och då.
Gustafson - Skulle gjort något mål med de lägen han fick, men får godkänt för inställningen.
Varmanen - Iochmed att Skövde bytte ut delar av sin duktiga vänsterkant är det lite svårt att värdera, men efter han kom in var det stängt.
Eriksson - Fick väl ändå lite för lite speltid? Hann inte visa mycket.
Hybrishallen lives on!