Andra saker man kan göra även om man inte bor i Växjö är att skapa konton om Öster på sociala medier, att skriva texter/krönikor om Öster, att skicka in bidrag till poddar om Öster och att sprida budskapet om Öster på just din lokala plats. 🙂
Å ena sidan är jag full av beundran inför alla som dragit ett stort lass i EF inom roller som reseansvarig, tifofix, Öster News, merch, medlemsregister, ramsverkstad, ordförandeskap, poddande etc genom åren och även alla som är aktiva i att dra igång klacken fysiskt på plats. Alla dessa roller är viktiga! Å andra sidan är jag ofta häpen över hur många det är som inte gör någonting alls. Alla kan tänka till en runda till vad man kan bidra med.
Jag var med i EF-styrelsen förr men det var länge sedan, har varit brevbärare för EF när vi hade sådana för att spara porto, har varit matchvärd massa gånger men tidigt 00-tal och har dragit mig ur sociala medier helt numera och skriver inte veckobrev för den här hemsidan eller krönikor för
Öster SvenskaFans längre (bara något för Öster News ibland) utan skickar bara grejer till ARPÖ nu MEN skulle säkert kunna hjälpa till t ex med något administrativt för hemsidan. För de som gillar quiz så tycker jag såna är kul att göra (no surprise, tänker ni som brukar lyssna på ARPÖ) - det kanske hade gått att göra något sånt återkommande?