Hansen Zingo Blev lite förvånad av att se Isak haka på JW i Öster Inifrån då de skulle besöka Nattfotbollen och intervjuade Lennqvist lite om Öster i samhället. Inte förvånad för att han inte skulle kunna göra det utan för att jag går runt med villfarelsen att spelare skulle tacka nej till något sådant bara för att de inte är ordinarie - typ ”ta någon annan än mig”. Det kan ju vara så att Isak ändå är ganska förnöjd med situationen som en truppspelare då han inser att han kanske inte riktigt har allsvensk dominans eller utlandsspel i sig. Vill han på ett äventyr skulle han ju kunna fixa ett kontrakt i en thailändsk klubb eller så. Han har bara 8 månader kvar på sitt kontrakt.
Hansen Alltså vem tänkte inte efter när man la Öster-Landskrona en fredagskväll? Man vet ju redan nu hur det kommer se ut… Förra året förespådde jag våld mellan Halmstad-Landskrona när man la den sent en lördagskväll och vi vet ju historiken mellan oss och Landskrona…
Ruuben Hansen Yes. Många BOISare som lär avsluta arbetsveckan med en snefylla i Växjö. Som gjort för kaos.
Sigge Studerar tabellen noggrant och konstaterar att HIF trots allt bara är en poäng från kvalplats. Det torde de fixa, eller?
Valance Sigge Vi får väl se hur det går. Men just nu så ser det mörkt ut för dom men det är Helsingborg och de kan överraska både negativt och positivt.
Ruuben Redan på tisdag när omg. 4 är spelad kan vi ha hela 5 poäng ner till kvalplatsen, ett tidigt ryck alltså. Galet att ABW och JW efter bara drygt 3,2 matcher spelade redan har mäktat med 4 mål vardera. Kan vi få med oss en vinst imorgon är detta nog den maximala utdelningen på början av säsongen man bara kunnat drömma om!
Jockeluring AFC minst oavgjort hemma mot Utsikten. Gefle minst oavgjort hemma mot VSK, ÖFK högst oavgjort hemma mot J-Södra. Gais högst oavgjort hemma mot TFF. Om allt detta är Öster i fortsatt serieledning inför och efter Öis borta oavsett resultat.
Jockeluring I kväll kan Utsikten gå upp i serieledning i Superettan. Samma Utsikten som lockade 240 personer till seriepremiären mot Skövde. Mörker är bara förnamnet.
Hansen Jockeluring Man kan väl förmodligen inte förbjuda lag med nästan ingen publik men man undrar ibland dels hur de får ihop ekonomin, dels hur de klarar sig så pass bra spelmässigt med så mycket sämre förutsättningar och dessutom troligen en sämre motivation för spelarna utan något stöd var de än spelar. Samtidigt: ingen yttre press på dem från läktarhåll, enbart lite häcklande från motståndarlagens följen.
Slangen Valance nästan inga tröjsponsorer iallafall. De har väl renast tröjor i serien. Men tror spelarna är billiga. I princip ingen spelar väl på heltid. JW:s brorsa är väl typ rörmokare vill jag minnas.
Valance Slangen Jasså är det så? Jag trodde alla spelare i Superettan spelade fotboll på heltid, tydligen inte.
Labila Kabila Nesse i Prioritet Finans (mest känd som storsponsor i IFK Gbg) hade tidigare intresse i Utsikten. Vet inte om han är inblandad fortfarande dock. (De bytte bla namn på Ruddalens IP utan att ha tillstånd från kommunen. Jag tror det var när vi var nere i div 1) https://www.gp.se/sport/fotboll/utsikten-uppl%C3%A4xat-efter-namn-kupp-1.142678
Ols Labila Kabila Wibergs intresse i kiken har varit högst marginellt. Den som mest förknippas med stöd, ekonomiskt och annat, är Ingemar Lundin.
Hansen Valance Många har inte särskilt hög lön. T ex jobbade ju Pavic vid sidan om och Pär Cederqvist körde ju på som snickare när han spelade i Värnamo på slutet. Skulle väl tro att en del av Varbergs spelare också har jobb vid sidan av för med 40 spelare i truppen kan de omöjligen ha höga löner i den klubben. (Skojade lite men 40 enligt Transfermarkt har de över 40 medan det står 22 på Öster. https://www.transfermarkt.co.uk/varbergs-bois/startseite/verein/10507 )
Slangen Hansen Galme Varbergskaptenen Altemark-Wanneryr var ju på sin tid helikopterpilot inom polisen parallellt med fotbollen. Men det var väl innan de gick upp.
Hansen Slangen Vet att vi är way out off topic men en favorit var ju Daniel Bernhardsson som spelade i Allsvenskan för Gefle runt millenieskiftet samtidigt som han jobbade fulltid (som man måste göra) som lantbrukare.