Old Chap Kommer se Öster på plats på lördag om det inte blir skitväder. Blir första gången sedan nedåtkvalet mot Landskrona 2019. Öster brukar prestera bra i Malmö särskilt i försäsongsspel. Hoppas mff ställer upp med bästa möjliga lag. Jag känner positiva vibbar.
matjo Malmö away två veckor innan serien startar, duglig utmaning oavsett vad MFF ställer. Tycker vi kör en repris från 2019 och ersätter Kapsevic med ABW och Ahrn med André i målprotokollet. Blir bra detta
Zingo Äh. Det där ängagänget ska vi köra över med B-laget, gör vi inte det så åker vi ut. Och vinner vi så vinner vi också serien. (kan innehålla spår av ironi)
Ingemar Zingo Avd: Historiskt/värdelöst vetande. 2014 åkte vi ner till Malmö helgen innan seriepremiären, piskade på di himmelsblåe med 2-1. Vi var då bäst i världen. I november samma år firade MFF sitt nyvunna SM-guld och vi hade spelat ner oss i division 1 södra.
MATTAN Jag kan inte se några problem att öster kör över Malmö rätt enkelt. Eller va hette laget Öster skulle möta? Malmö är det ett nytt fotbolls lag som kommit fram senaste veckan?
Labila Kabila onion Discovery sänder https://www.discoveryplus.com/se/video/sport/dplus-sport-dplus-sport-sport/malmo-ff-osters-if
rapparee_1 Teleborgsfirman har riggat med paket på Cmore/ D+ redan, men där ingår inte träningsmatcher. Inte så pepp på att lösa ytterligare ett paket för 349kr för en match. Kan man knö in sig hos nån idag?😊
Calle01 Månz ej med pga skada. Alla andra är uttagningarna. Då får vi se hur Starke Hedlund och John fungerar ihop.
Plantagenparkeringen Hoppas på en modig startelva med lite överraskningar. Tror inte på att en startelva ska sättas, vi behöver rulla på olika spelare under säsongen. I övrigt gissar jag att Malmö vinner med 3-1.
WittonAlbion Berra Bingo-Berra 🤗👋 Jag tror nog det kan vara bra att få träna på att försöka vara spelförande också mot Malmö FF, visst hade jag också föredragit ett valfritt division 1-lag som backat hem med allt och alla - det är ju den typen av scenarion vi måste träna på - men det kommer att finnas enstaka SE-lag som vill spela possession-fotboll mot oss också och då kan dagens match mot ett bättre motstånd vara nyttigt.
Kalle Dahl Hade egentligen velat lämna Kusu hemma idag, för stor risk att sidleds medelst pengar hindrar honom från att lämna Malmö efter matchen.