Drillo Anders Kommer definitivt att sakna dem båda på planen, men det är kloka beslut att inte låta dem spela halvskadade. Truppen måste nu visa att de klarar att täcka upp enskilda spelare. I Kusus fall finns en Herdonsson som redan har matchtempo i sig att tillgå.....
Zingo Helt rätt att låta Kusu vila. Det är vår diamant som briljerar för Öster på planen och som dessutom kan gå för fötti miljoner i sommarfönstret. Iochmed att Stenberg varit sjuk så skulle jag gissa på att det blir samma fyra personer som avslutade i Helsingborg som startar mot Trelleborg.
Calle01 Abonnemanget har inte kommit in i min flickväns app. Hur gör hon, någon som vet? Mitt abonnemang finns i min app, men minns inte hur jag gjorde.
Jockeluring Calle01 Har du tekniskt strul och inte vill ägna hela matchdagen att joxa med det så har jag nån biljett över i min mobil till Södra stå. Jag är i Österbaren i god tid före match, fråga dig fram till mig då bjuder jag på biljetten! ❤️💙💯
xonitex Jag vill se Stenberg som vb idag. Lite sådär feg kanske men jag ser gärna att vi priar defensiven så kan vi köra någon form av 352.
Drillo xonitex Det behöver inte vara fel att ha hans crossbollsvänster på planen. Men offensiva vänsterkantsbroderier kan vi i så fall fetglömma.
Sääf Sr Biljettfråga - blir inte riktigt klok på infon. Går mina öländska grabbar (7 och 9) in gratis på hemma stå eller inte..?
Maxhagberg Sääf Sr Tjena! Om dem har skolkortet(för barn mellan 6-12 år i Växjö Kommun) så går dem in gratis, annars gör dem inte det tyvärr. //Biljettservice
Sääf Sr Maxhagberg ok! Tack för svar - synd på ett sätt då ju många håller på Öster även i övriga Småland/Öland men då vet vi läget. 👍🏻
Slangen TFF kommer till matchen med bara en anfallare sedan Othmane Salama skadat sig på träning igår, skriver TA
Kalle Dahl @Maxhagberg Jag har biljett till Östra sidan, på den står det Ingång: Huvudentre, Entré Loger och Restaurang. Är det korrekt?
Kalle Dahl Peo Ljung har sett de flesta matcher i omgång 1. De som dominerade sin motståndare på bästa sätt var TFF mot Gefle (förlust 0-1), så det här blir inte lätt för oss.
Sigge Det viktigaste är att vi inte har någon för långsam mot Henry Offia, den läxan utgår jag ifrån att tränarna gjort. Med Trelles övriga avbräck är Offia enda hotet. Stänger vi honom så vinner vi matchen.