Noll hybris för min del faktiskt. Inget av lagen vi har mött hittills har en enda seger så här långt. Skönt med en bra start såklart, men vi har "svackat" förr och kan göra det igen. Även om jag känner med hela hjärtat att det är lite av en annan lite grinigare karaktär i vårt Österlag i år. Jag gillar den karaktären. Det är ett lag som inte är riktigt nöjda, som blir förbannade OCH glada vid rätt tillfällen. Som vågar visa båda känslorna.
De kommande tre matcherna är grejen just nu, Sundsvall, Östersund och Örgryte. Klarar vi den trippeln med minst 4-5 poäng så är jag nöjd. Mer än så och då, ja då, kommer jag nog att åtminstone börja känna doften av hybris.
Men en match i taget, sa Stig. Så om vi fokuserar på dagens utskåpning så säger jag följande:
- Rodic mycket bättre idag. Det går åt rätt håll. Solklar på sin plats.
- Herdonsson kan bli vår nya Emil Krafth. Förhoppningsvis säljer vi inte Herdonsson till ett lag som Helsingborg.
- JW. Många inklusive mig skulle inte bli jätteledsna om han försvunnit efter första säsongen med Öster. Charmig kille jo, men det kunde ju liksom inte bli något? Många inklusive mig höjde på ögonbrynen när Öster var så snabba med att förlänga. Många inklusive mig är nu så otroligt glada för hans skull, spelar sin bästa fotboll och en mer perfekt forward att tillgå i Superettan för vårt spelsystem finns knappt.
- Söderberg. Klassvärvning. Precis den spelartyp vi saknat. Håller fast bollen, ger oss längre anfall och kan dessutom avsluta själv. Fyndig och avig, man vet aldrig riktigt vad han ska hitta på.
- ABW. Vi var lite oroliga under försäsongen, men vad fel vi hade. Liksom Rodic så springer han outtröttligt upp och ner, viktig på defensivt och offensivt. Ljuvligt självförtroende just nu.
- Preka. Jag väljer att ignorera den där sista dribblingen och tackar istället för vakenheten när det kom giftiga skott utanför. Skön nolla att hålla.