Jag repeterar det som lördagens läktarmöte var till för: jätteroligt att se så många nya ansikten och ni verkar vara fler som skriver här som inte kunde närvara. Styrelsen kommer stötta alla former av utveckling men det krävs ett par saker: 1. Bli medlem i EF, vi stöttar grupper inom föreningen som vill göra något. 2. Organisera er i en tifogrupp och utse en person som sköter kontakten med styrelsen. Gällande ekonomisk support = kassören = mig. Sitt i någons källare, skapa någon chattgrupp osv. Det finns en del pengar i vår kassa avsatta för tifo.
Upprepar: så fort jag fått bankbehörigheter från den finska snigelbanken så ska jag skapa ett separat tifokonto med tillhörande swishnummer och QR-kod. Sedan är det bara att köra. Sätt upp ett bord vid Vismas entré, ha lite bilder ”detta vill vi göra - stötta vår verksamhet med swish så blir det verklighet”.
Sedan är det både lämpligt och ändamålsenligt att skapa aktiviteter som drar in nettopengar till tifogruppen. Som det med alla fina klibbor som exempel. Köp in lagom många för en peng, sälj och behåll nettot för nya aktiviteter.