Davidsson
Helt rätt!
I garaget i mitt barndomshem kunde man länge se ”BILD 10” på golvet efter att en trollkarlskapé sprayats genom tyg där runt 1995 då Andreas ”Trollkarlen från Växjö” Bild skulle hyllas.
En klassiker som sprayades utanför Norra Stå på Värendsvallen var 1999 då konkursen var nära:
VAKNA VÄXJÖ - RÄDDA ÖSTER
Sedan hade vi ju hängtyget ”Vi Sviker Er Aldrig” som skapades nån gång 1993 inför Kongsvinger away (tror jag, jag har inte involverad i det) och ett antal år senare blåste sönder på en damlagsmatch med resultatet att ”Vi Sviker” hängde kvar bakom ena målet på Gamla Värendsvallens staket mot Ishallens uppskottade snöhög till. Syddes ihop med stärkande tyg baktill av min mor på Öster då kg var flaggansvarig i East Front tid (innebar att släpa med sig den rätt äckliga flaggväskan varje gång).
Annars var min kompiskrets på Öster/Högstorp rätt nöjda med de rödblåa tyg vi köpte på Rackartyg i sta’n vilket blev en jätteflagga med två meter långa stålrör i varje ände. Fästes på min cykel för transport till Värendsvallen genom stan inför varje match. Sedan fick två stå längst upp i klacken och hålla denna flagga matchen igenom. 🙂 (Lite bristfälligt tänkt då de mer meriterade klackrävarna hängde upp sina flaggor på staketet med hjälp av karbinhakar/krokar.)