Nu när den här tråden om moderation ändå finns: Som relativt ny moderator har jag hittills varit försiktig med att ingripa. Men jag vill ändå hävda att den skribent som ilskan i den här trådens första inlägg rör ibland är farligt nära att bryta mot regel 1.8: ”Att aktivt motarbeta den fria debatten i forumet genom att systematiskt publicera inlägg av bristande kvalité (provokationer, lögner, upprepningar etc) är förbjudet.”
Jag är inte för att vi ska börja banna folk, men den aktuella skribenten bör fundera en extra gång på om det är nödvändigt att exempelvis posta fem-sex olika inlägg på rad med i princip samma budskap. Det finns en utmärkt redigera-funktion om man kommer på något i efterhand som man vill lägga till ett redan postat inlägg. Att spamma trådar på det sättet bör nog för eller senare kunna ses som att ”systematiskt posta inlägg av bristande kvalitét”, och det stör ju upplevelsen för andra användare.
Min uppmaning till @Oldtimern är således att för allas skull försöka tänka på hur inläggen paketeras för att bidra till en mer konstruktiv diskussion och till de som stör sig att använda den utmärkta ignorera-funktionen.