Kritiken är ändå befogad, handlar inte om något drev alá HIF.
Alla spelare spelar ju om tränaren säger det, alla vill spela, det köper nog alla här inne på forumet, inte Rodics fel att han startar matcherna, den biten är tränarnas ansvar, absolut.
MEN, Rodic är ju såpass rutinerad, kanske mest av alla, att han bör inse att inte lägga sig i straffläggning (2 gånger) när han har en medspelare som han vet gör det bättre, särskilt nu när han är helt ur form och utan självförtroende. JW hade ju kunnat ta den likväl.
Och han har ju uttryckligen sagt själv att han inte gjort poäng som han vill, så försöker han få det genom straff. Där handlar det bara om sitt egna ego och inget för laget, det kan även en blind höna se. Sen att han kommenterar det med att säga ”det är som det är” är ju bara ynkligt. Jag hade velat höra: ”det är för dåligt av mig, skulle låtit Adam ta den, jag ber om ursäkt”.
Men nu känner man bara, kör din one man show någon annanstans. Det är LAGET Öster som ska gå upp i Allsvenskan, LAGET! egon kan gå vidare i karriären någon annanstans.
Nu måste Tufa statuera exempel och visa att Rodic inte är viktigare än någon annan bara för att han spelat Champions League, för lagmoralens skull.