Hansen Omgång 1 av cupen ska vara avklarad 2 juli. Sedan går Öster in. Vilka vill ni ha? Räppe? Jag tar gärna Laholm. Är väl geografisk lottning så därmed kan man bortse från en hel del av dessa möten i omgång 1: IFK Luleå-Skellefteå FF Medelpads FF-Jämtland/Härjedalens FF Hudiksvalls Förenade FF-Ångermanlands FF* Gestriklands FF-Korsnäs IF FK Huddinge IF-Dalkurd Roslagsbro IF-FC Järfälla Tyresö FF-IFK Uppsala Rågsveds IF-Västmanlands FF Katrineholms SK-IFK Haninge Täby FK-United IK Nordic FC Gute-IFK Stocksund Skå IK & Bygdegård-Österåker United FK Sollentuna FK-Vasalund Karlbergs BK-Stockholm Internazionale Värmlands FF-Örebro Läns FF Värmlands FF*-Högsäters GF Torstorps IF-Smedby AIS Jönköpings BK-Hemgårdarnas BK IFK Skövde FK-Husqvarna FF IK Zenith-IK Oddevold FC Trollhättan-Ahlafors IF Åsarp-Trädet FK-Jonsereds IF Dalstorps IF-Lindome GIF Göteborgs FF-Tvååkers IF Torestorp-Älekulla FF-Falkenbergs FF IFK Berga-Oskarshamns AIK IFK Karlshamn-Lindsdals IF Hässleholms IF-Räppe GOIF Laholms FK-IFK Hässleholm FC Rosengård 1917-IFK Malmö FK BK Höllviken-Lunds BK IFK Simrishamn-BK Olympic (Ej fastställt lag där det står t ex ”Värmlands FF”)
Kalle Dahl Tyresö är väl damlag? Dem borde vi ju slå. Hellre IFK Hässleholm än Laholm, de har ju Stulle i mål och Sheriffen på bänken. Kanske Tvaaaaker för gamla tiders skull?
HB352 Är det så att om Häcken vinner finalen så får K*lmar kvala till europaspel? IOM att de kom 4a förra året
Bissan HB352 Japp. Årets viktigaste match bortsett från de som mer omedelbart berör Öster spelas således i Hällevik på torsdag. Otroligt viktigt med en Mjällby-seger!
Hansen jompa162 Ja fast nu handlar den här tråden inte om cupen 2022/23 som inte var särskilt kul ur Östersynvinkel. 🙂 Cupen 2023/24 är ju VÅR väg ut i Europa!
Plantagenparkeringen Och allt började för Häcken en sommarkväll i Älmhult. Med övertidsvinst. Kanske något för ett röd blått lag att ta efter.
Oldtimern Låter som svår match höll vi inte på o förlora en tränigsmatch hemma mot dem i våras, har för mig jag såg den på smp,
Bissan Calle01 Efter säsongen i vart fall. Hälften av platserna tilldelas ju lag 1-16 utifrån deras placering i serierna (lag 1 och 16 av de som kvalificerat sig i samma grupp, 2 och 15, 3 och 14 etc.). Därefter är det väl fri lottning på resterande lag tror jag.
Redarmy88 Vi har ju svenska cupen att se fram emot. Var ju ett tag sedan. Är tipshallen godkänd för spel i sv cupen?
Alex Ryltan någon bugg var det sist. Har för mig att vi fick spela gruppspelet där trots att planen är någon meter smal. Tror därefter att vi sökte dispens för att spela även kvarten där (mot AIK) men fick inte dispens för det utan tvingades ut på en något tveksam plan på Myran.
Redarmy88 Gruppspelet: 17-19 februari 24-26 februari 2-4 mars. Kvartsfinaler: helgen 9-10 mars Semifinaler: helgen 16-17 mars. Finalen: Kristi himmelsfärdsdagen 9 maj.